هزاران-مهاجر-افغان-از-راولپندی-پاکستان-بازداشت-می‌شوند

رسانه‌های پاکستان به نقل از مقام‌‍‌های این کشور گزارش کرده اند که قرار است بیش از ۲۴ هزار مهاجر اهل افغانستان از شهر راولپندی در مکان خاص جمع آوری و اخراج ‌شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه اکسپرس تریبون پاکستان امروز (شنبه، 6 عقرب) گزارش کرده است که یک هفته تا پایان ضرب‌الاجل باقی مانده و پس از آن، مهاجران بدون مدارک با پیگرد قانونی مواجه خواهد شدند.

مقام‌های پاکستان گفته اند که بیش از ۲۴ هزار و ۱۸ مهاجر اهل افغانستان که به ‌طور غیرقانونی در شهر راولپندی زندگی می‌کنند، قرار است در مکان‌های خاصی جمع‌آوری اخراج شوند.

لیاقت علی چاتا، فرمانده راولپندی پاکستان به پولیس این شهر دستور داده است تا مکان‌های خاصی را برای «جمع آوری افراد بدون مدارک قانونی» شناسایی کنند.

چاتا افزوده است که اتباع افغانستان که در هم اکنون تحت محاکمه هستند یا به جرایم سنگین محکوم شده اند، اخراج نخواهند شد اما؛ کسانی‌که متهم به جرایم جزیی هستند، اخراج خواهد شد.

این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل امروز بار دیگر از دولت پاکستان خواسته است که تصمیم اخراج پناهجویان بدون مدرک، از جمله ۱.۴ میلیون شهروند افغانستان را لغو کند.

هزاران مهاجر افغان از راولپندی پاکستان بازداشت می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد