هفتمین-دوره-فراغت-انستیتیوت-اداره-وحسابداری-برگزارشد

انستیتیوت اداره و حسابداری نسوان هفتمین دوره فراغت خود را جشن گرفت که از این دوره ۳۰۵ دانشجو دختر فارغ شدند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، انستیتیوت اداره و حسابداری نسوان امروز(پنج شنبه 24 حمل) هفتمین دوره فراغت خود را با حضور داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه و دیگر مقامات حکومت جشن گرفت.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجراییه حکومت در این برنامه گفت؛ دختران باید تشویق شوند تا سواد بیاموزند و تنها با آموختن سواد است که میتواند در برابری جنسیتی برسند.

آقای عبدالله گفت؛ توسعه یک کشور نیازمند به دولت خدمتکار است و حکومت وحدت ملی در خدمت باشندگان کشور در همه عرصه ها است. او افزود؛ برای رشد و توسعه کشور نیازمند به شهروندان با سواد اند و تنها آموختن سواد برای پسران کافی نیست بلکه باید دختران نیز همانند پسران سواد بیاموزند.

رئیس اجراییه بیان داشت؛ زمینه کار در ادارات دولتی برای جوانان فارغ التحصیل فراهم است اما تنها ادارات دولتی کافی نیست و باید جوانان به سکتور خصوصی نیز مراجعه کنند.

عبدالله از وزارت معارف خواست که توجه بیشتر به شاگردان نسوان کند و شاگردان نیز باید قدر زحمات خانواده و استادان خود را بدانند و استفاده کنند.

از سوی دیگر دوکان کیسر رئیس موسسه تیکا در این برنامه گفت؛ ترکیه در رشد و انکشاف تلاش میکند و برنامه های جدی برای انکشاف سواد در افغانستان دارد.

آقای کیسر گفت؛ کشور ترکیه برای رشد معارف و انکشاف در افغانستان تا هنوز 90 باب مکتب ایجاد کرده است که امروز از انستیتیوت نسوان 305 شاگرد فارغ میشود.

او افزود؛ ترکیه 2400 معلم را تحت برنامه ارتقاء ظرفیت قرار داده است و قرار است که دانشگاه طبی کابل را نیز بازسازی کند.

انستیتیوت نسوان امروز هفتین دوره جشن فراغت خود را جشن گرفت که در این دوره 305 شاگرد دختر فارغ شدند.

هفتمین دوره فراغت انستیتیوت اداره وحسابداری برگزارشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد