هند-برای-بیش-از-۱۰۰-شهروند-هندو-و-سیک-افغانستان-ویزه-می‌دهد

پس از حمله بر درمسال هندوباوران در کارته پروان کابل، اکنون وزارت خارجه هند اعلام‌ کرده که توزیع ویزه الکترونیک به شهروندان اهل هنود و سیک افغانستان را در اولویت قرار داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های هندی به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داده که توزیع ویزه الکترونیک به بیش از ۱۰۰ شهروند اهل هنود و سیک افغانستان در اولویت این وزارت قرار گرفته است.

چند مهاجم بامداد دیروز (شنبه، ۲۸ جوزا) بر عبادت‌گاه‌ شهروندان هندو در کابل حمله کردند. حمله با انفجارهای پیهم آغاز شد و ساعت‌ها ادامه پیدا کرد.

فرماندهی امنیه کابل اعلام کرد که در این حمله یک شهروند اهل هنود و یک نظامی طالبان کشته شدند و دست‌کم ۷ شهروند دیگر هندو زخمی شدند.

گروه داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گفته و یک سایت مربوط به این گروه روز شنبه( ۲۸ جوزا) با نشر تصویری از حمله‌کننده بر عبادت‌گاه هندوها در کابل گفته است که این کار را در پی توهین سیاست‌مداران هندی به پیامبر اسلام انجام داده‌اند.

گروه داعش نام‌ مهاجم را ابومحمد التاجیکی اعلام کرده است.

حمله بر درمسال هندوها در کارته پروان کابل موجی از واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و وزارت خارجه هند اعلام کرد که عمیقا از این حمله نگران است.

معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در واکنش‌‌های جداگانه به حمله بر عبادتگاه هندوها خواستار توقف حمله بر غیرنظامیان شدند.

هند برای بیش از ۱۰۰ شهروند هندو و سیک افغانستان ویزه می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد