وابستگی-فکری-باید-به-استقلال-فکری-تبدیل-شود

فوزیه کوفی عضو مجلس نمایندگان می گوید: وابستگی جغرافیایی، اقتصادی و سیاسی باعث وابستگی فکری جوانان شده که باید نسل جدید از این وابستگی رها شده و به استقلالیت و خودکفایی فکری برسند.

به گزارش آژانس افغان خبر: خانم فوزیه کوفی عضو مجلس نمایندگان امروز چهارشنبه (۱۵ جدی) در کنفرانسی که به منظور مبارزه با جنگ روانی بین جوانان برگزار شده بود گفت: جوانان باید به فکر رهایی از تمام وابستگی های فکری، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود و کشور باشند.

این عضو مجلس نمایندگان تصریح می کند که افغانستان به عنوان یک کشور جوان و با داشتن ۶۵ درصد نسل جوان باید به این باور رسیده باشد که می تواند توانایی، اعتماد به نفس و خود باوری و خودکفایی را دارا است.

بانو کوفی همچنان اضافه کرد جوانان باید در هماهنگی و هم فکری دست جوانانی را که از اعتماد به خود دچار تزلزل هستند بگیرند و با روحیه دادن قدرت نهفته درون آنها را بیدار سازند.

فوزیه کوفی با تاکید بر اینکه نسل جوان کشور از هیچ جوانی عقب مانده تر نیست ادامه داد که اگر وابستگی فکری بین جوانان از بین نرود این امر همچنان به عنوان بزرگترین چالش در کشور باقی خواهد ماند.

میرویس آریا یکی از فعالان مدنی با رد اظهارات خانم کوفی ابزار داشت، استقلالیت فکری نیازمند استقلالیت اقتصادی بوده و هیج جوانی به اراده خود این وابستگی ها را نپذیرفته است.

آقای آریا اضافه می کند که عدم انکشاف جغرافیایی و اقتصادی باعث اختلال فکری جوانان شده و دنبال کارهای زشت و ناروا و همچنان کارهای غیر معیاری می روند.

این فعال مدنی با اشاره به جنگ های درون نظامی علاوه می کند که در افغانستان هنوز مردم گرفتار جنگ های حزبی، قومی، زبانی مصروف اند و هیچ فرصتی برای عمل به پیشنهادات جوانان نمی باشد.

وی همچنان با شکایت از کارکردهای حکومتی و مقامات دولتی می افزاید که هنوز جوانان در یک سردرگمی کامل قرار دارند و از سوی این مقامات هیچ اقدامی چهت استفاده از نیروی جوان صورت نگرفته است.

وابستگی فکری باید به استقلال فکری تبدیل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد