والی-نورستان-به-فساد-متهم-است؛-باید-برکنار-شود

شماری از فعالان مدنی ولایت نورستان در کابل نشست اعتراضی دایر کرده؛ گفتند که والی این ولایت به فساد اداری متهم است و باید از سمت اش برکنار شود.

به گزارش افغان خبر: شماری از فعالان مدنی ولایت نورستان امروز چهارشنبه (5عقرب) در یک نشست خبری در کابل بیان داشتند که حکومت در جریان 15 سال هیچگونه توجهی به این ولایت نداشته است.

عطاالله حیران؛ یکی از فعالان مدنی در این نشست بیان کرد که در زمان حکومت آقای کرزی هیچگونه توجهی به ولایت نورستان نشده و در زمان حکومت وحدت ملی نیز این ولایت به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود که حکومت به خاطر اختلافات سیاسی مردم افغانستان را قربانی میکند و برنامه های انکشافی تطبیق نمیشود.

این فعال مدنی تصریح کرد که والی نورستان به فساد اداری متهم است و چندین پروژه انکشافی به خاطر کم کاری این فرد از اجرا بازمانده است.

فعالان مدنی علاوه کردند که در ولایت نورستان یک کانال آب خیالی به مبلغ سه میلیون و 200هزار افغانی ساخته شده که اصلا وجود بیرونی ندارد و همینگونه سرک ولسوالی مندوال این ولایت که به ارزش 226هزار دالر باید ساخته میشد به ارزش 50هزار دالر قرارداد شده و بلاخره به ارزش 50هزار کلدار روی آن کار صورت گرفته است.

آنها تاکید دارند که باید والی نورستان از سمت اش برکنار شده و به نهاد های عدلی و قضایی معرفی شود، تا در زمینه قضایای مورد اتهامش پاسخ دهد.

فضل مورال یکی دیگر از فعالان مدنی علاوه میکند که در تمام ولایت نورستان یک متر سرک اسفالت نشده و حکومت وحدت ملی تنها میان چهار قوم بزرگ افغانستان وحدت ملی را رعایت میکند.

وی علاوه میکند که ولسوالی های برگ میتال و کامدیش این ولایت مکانی برای رفت و آمد طالبان از پاکستان تبدیل شده و واحد اداری ندارد.

این فعالان تصریح میکنند که دیگر مردم این ولایت اجازه خودسری ها را به والی نمیدهد و باید به صدای آنها حکومت پاسخ قانع کننده ارایه نماید.

والی نورستان به فساد متهم است؛ باید برکنار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد