وزارت-حج-و-اوقاف؛-از-مساجد-و-حسینیه‌های-اهل-تشیع-حمایت-می‌کنیم

مسوولان وزارت حج و اوقاف در افتتاحیه یک باب مسجد در کابل گفتند که این وزارت از تمامی مساجد و حسینیه‌های اهل تشیع حمایت‌های مادی و معنوی می‌‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ آصف مصباح، رییس مساجد و حسینیه‌های وزارت حج و اوقاف روز گذشته ( جمعه، ۲۴ سنبله) در افتتاحیه یک باب مسجد در غرب کابل گفت که ساختن مساجد و مدارس برای دین مبین اسلام یک نیازی اساسی است.  
مصباح افزود که شمار مساجد و حسینیه‌های راجستر شده مردم اهل تشیع در سطح کشور بیشتر از ۱۰ هزار و در کابل به بیش‌از ۵۰۰ باب مسجد می‌رسد.
او بیان ‌داشت که از مساجد و حسینیه‌ها باید در بخش‌های نشر‌ معارف دینی و آموزش‌های قرآنی استفاده شود و تاکید کرد که وزارت حج و اوقاف از تمامی مساجد و حسینیه‌های اهل تشیع حمایت‌های مادی و معنوی می‌کند. 

رییس مساجد و حسینیه‌های وزارت حج و اوقاف در این افتتاحیه بر ساخت معیاری مسجد تاکید کرده و می‌گوید که حضور جوانان و برگزاری برنامه‌های آموزشی در مساجد باید توجه جدی صورت بگیرد. 

علی محمد صفدری، نماینده مسجد شهدای ناور در افتتاح این مسجد گفت که این مسجد در منطقه غرب کابل با هزینه شخصی مردم و با معیار جهانی ساخته خواهد شد.
صفدری افزود که این مسجد با مساحت ۹۰۰ متر مربع زمین و با هزینه مجموعی نزدیک به ده میلیون افغانی ساخته خواهد شد. 

او تاکید کرد که با افتتاح این مدرسه و مسجد، زمینه ترقی جوانان و نوجوانان در عرصه علوم دینی فراهم خواهد شد.  
از سوی هم، نعمت‌الله علی‌زاده، رییس شورای علمای ناحیه سیزدهم شهر کابل در افتتاحیه این مسجد گفت: که حکومت سرپرست باید در بخش‌های صدور مجوز اعمار مساجد و رسمی سازی آن کمک و همکاری نماید. 

علی‌زاده افزود که حمایت‌های مادی، جلوگیری از مزاحمت‌ها در بخش‌های ساخت و ساز مساجد و رفع محدودیت‌های مراسم‌های عزاداری حسینی  از خواست‌های مردم از دولت است که باید امارت اسلامی در این زمینه‌ توجه جدی نماید. 

محمد طاهر خلیلی، رییس شورای وکلای گذر ناحیه سیزدهم در این برنامه از حکومت سرپرست خواهان سهولت‌های بیشتر در قسمت ساخت و ساز مساجد و سرک‌ها در غرب کابل شده و می‌گوید که باید امارت اسلامی در غرب کابل توجه جدی نماید. 

این در حالیست که با وجود فقر و چالش‌های اقتصادی در کشور اما؛ بعداز تسلط دوباره امارت اسلامی در افغانستان، ساخت و ساز مساجد و حسینیه‌ها در کشور افزایش یافته است.
آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

وزارت حج و اوقاف؛ از مساجد و حسینیه‌های اهل تشیع حمایت می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد