وزارت-داخله-از-کاهش-جرایم-در-کشور-خبر-داد

مسوولان وزارت امور داخله می‌گویند که تمام فرمان‌های رهبری ا.ا و تصامیم محاکم و هدایات رهبری این وزارت به منظور تامین امنیت و نظم عامه، در مدت یک سال گذشته به اسرع وقت عملی شده و گفتند که میزان جرایم جنایی در سطح کشور ۳۰ در صد کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد نبی عمری، معاون نخست وزارت امور داخله امروز ( سه‌شنبه، 6 سنبله) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که پس از چهار دهه، افغانستان برای نخستین‌بار شاهد امنیت سرتاسری بوده، و مردم در فضای مصوون و مطمین زند‌گی می‌کنند.

عمری افزود که اکنون تمام فعالیت‌های وزارت امور داخله برمبنای پلان استراتیژیک تنظیم و اجرا می‌گردد و این وزارت در مدت یک سال پسین توانسته است که از مجالس و مراسم بزرگ مذهبی، ملی و مناسبتی در کشور تعیین امنیت کرده است.

او بیان داشت که این وزارت در یک سال گذشته توانسته، تامین امنیت پروژه‌های اقتصادی و انکشافی، زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری، ارزیابی و ثبت خطوط سرحدی کشور، تسهیل ارایه خدمات به مردم و انکشاف متوازن از دستاوردهای عمده طی یک سال اخیر می‌باشد و همچنان افزود که طی یک سال اخیر، به تعداد ۷۰ پروژه زیربنایی توسط پولیس ملی محافظت گردیده است.

در همین رابطه، عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله در این برنامه گفت که در خصوص مسلکی‌سازی و تقویت نیروی‌های امنیتی، مراکز تعلیمی پولیس ملی بیشتر تجهیز گردیده و پولیس کشور اکنون توانایی دفع هرنوع اهداف و پلان‌های دشمن را دارد.

قانع افزود که در یک سال گذشته میزان جرایم جنایی در سطح کشور ۳۰ در صد کاهش یافته و سطح آدم‌ربایان در کشور به صفر رسیده است.

او بیان داشت که در یک سال پسین به تعداد ۳۸ واقعه اختطاف به این وزارت اطلاع داده شده و نیروی امنیتی مجموعاً ۲۵۰ مورد عملیات را علیه اختطاف چیان راه اندازی نموده که در نتیجه آن ۷۶ آدم‌ربا بازداشت و ۳۴ نفر دیگر در اثر دگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

این مقام وزارت داخله افزود که با صدور فرمان رهبری ا.ا اقدامات جدی برای محو کشت، تولید، قاچاق و استعمال مواد مخدر روی دست گرفته شده و این پدیده شوم درافغانستان کاهش پیدا کرده است.

قانع خاطر نشان کرد که مزارع کوکنار در سطح کشور از بین برده شده، معتادین تحت معالجه قرار گرفته و با عاملین این پدیده، برخورد جدی و قانونی صورت گرفته است.

به گفته‌ی قانع، در یک سال گذشته به‌ مقدار 3 هزار و ۶۴۳ تن مواد مخدر کشف شده، ۷۹۰ کارخانه تولید و پروسس مواد مخدر، مشروبات الکولی و تابلیت‌های نشه‌آور از بین برده شده، ۱۰ هزار و ۵۶۴ مظنون باداشت، ۲۷ هزار و ۸۹۱ معتاد به مراکز درمانی معرفی شده و موازی ۱۷ هزار و ۶۵۱ هکتار زمین از کشت کوکنار پاک سازی شده است.

سخنگوی وزارت امور داخله در این برنامه گفت که در یک سال گذشته از قاچاق ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار دالر، ۸۴۵ هزار یورو، ۴ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال سعودی و مبلغ ۱۰۰ هزار درهم در میدان‌های هوایی کشور جلوگیری شده و برعلاوه، مقدار ۳۴۴ کیلوگرام مواد مخدر، بیش از یک کیلو گرام طلا نیز کشف و بدست آمده و در پیوند به آن ۵۹۱ تن بازداشت شده است.

مسوولان وزارت امور داخله در این برنامه می‌گویند که به رهبری ا.ا نشست هماهنگی میان مسوولان درجه یک ادارات مرکزی و ولایتی به هدف بررسی مشکلات، تقویت حکومتداری محلی، عرضه خدمات بهتر و تامین هماهنگی لازم با مردم برگزار شده است.

وزارت داخله از کاهش جرایم در کشور خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد