وزارت-داخله-استفاده-از-تفنگچه-های-پلاستیکی-و-پتاقی-را-ممنوع-اعلام-کرد

وزارت داخله کشور خرید و فروش و استفاده از تفنگچه های پلاستیکی، پتاقی و فیرهای هوایی را در روزهای عید ممنوع اعلام کرده و گفته که با متخلفین برخورد قانونی می شود.

به گزارش افغان نیوز: وزارت صحت عامه امروزچهارشنبه ( 31 – جوزا )، به همکاری وزارت داخله  و وزارت اطلاعات فرهنگ افغانستان طی نشست خبری ابلاغ داشتند؛  استفاده از تفنگچه های پلاستیکی، پتاقی و سایر مواد اتش زا در روزهای عید ممنوع می باشد.

نجیب دانش سخنگو و رییس دفتر مطبوعات وزارت داخله میگوید:« در روزهای عید هیچ کس حق ندارد که فیرهای هوایی کرده و همچنان نباید از مواد آتش زا استفاده کنند».

وی اضافه کرد؛ برای پولیس های امنیتی ولایت ها و کابل اظهار داده شده است،  تمام دوکان های را که پتاقی و تفنگچه های پلاستیکی میفروشند بازداشت نموده و به پنجه قانون بسپارند.

از سوی هم فدامحمد پیکان معین عرضه خدمات صحی میگوید؛ فیرهای بیجا و استفاده از مواد آتش زا باعث رنجش جسم و روان شهروندان و مخصوصا کودکان می شود.

آقای پیکان می افزاید، تمام خانواده ها باید در روزهای عید از خریدن تفنگچه های پلاستیکی و موادهای آتش زا توسط کودکان شان جلوگیری نمایند.

همچنان پیکان خاطرنشان ساخت که به اساس آمارهای موجود از سال گذشته حدود 300 طفل در اثر بازیچه های متضررشونده آسیب دیده اند.

وی همچنان از سرعت گرفتن رانندگان در روزهای عید شاکی بوده و ابراز میدارد؛ حدود 55000 هزار نفر در جریان سال 1395 در سراسر کشور بر اثر بی توجهی رانندگان مجروح شدند.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه طی ابلاغیه ی خود گفت؛ وزارت صحت عامه در 4 ولایت افغانستان جهت خدمات بیشتر برای قربانیان و مصدومین، خدمات امبولانس و مراکز تداوی را فعال کرده است.

همچنان معین عرضه خدمات صحت بیان داشت؛ قراراست در سال جدید در پنج شفاخانه حوزوی کشور خدمات کابل امبولانس ایجاد شود.

داکتر کمال سادات معین وزارت اطلاعات و فرهنگ در امور جوانان اظهار داشت؛ فیرهای هوایی و استفاده از تفنگچه های پلاستیکی و پتاقی در روزهای عید نه تنها روی اقتصاد و حالت جسم و روان اطفال تاثیرات منفی میگذارد بلکه به وضعیت امنیتی کشور نیز صدمه می رساند.

وزارت داخله به پولیس های سرحدی دستورداده است که از ورود بازیچه های مضر از طریق مرزهای مشترک جلوگیری نمایند.

وزارت داخله استفاده از تفنگچه های پلاستیکی و پتاقی را ممنوع اعلام کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد