وزارت-شهرسازی-سه-شهرک-جدید-در-کابل-اعمار-می‌شود

مسوولان وزارت شهرسازی و اراضی می‌گویند که کار اعمار پروژه «شهرک چینایی‌ها و قطری‌ها» و «شهر جدید کابل» با ظرفیت نزدیک به ۳.۵ میلون نفر در پایتخت آغاز می‌گردد.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی امروز (شنبه، 15 اسد در گزارش‌دهی سالانه می‌گوید که تفاهمنامه‌های همکاری که قبلا با تعداد از کشور ها و نهادها به امضا رسیده بود دوباره ارزیابی گردیده و قرار است در آینده نزدیک کار این پرژوه‌ها آغاز گردد.

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی افزود که شهر جدید کابل ظرفیت ۳.۵ میلیون نفر را خواهد داشت و پلان های تفصیلی و دیزاین‌های شهر جدید کابل را ارزیابی نموده است.

نعمانی گفت که در سال جاری، مبلغ بیش از یک میلیارد افغانی بودجه این وزارت بوده که از این جمله بیش از ۹۲۲ میلیون افغانی بودجه عادی و ۱۰۷ میلیون افغانی بودجه انکشافی این وزارت می‌باشد. به گفته‌ی او عواید یک ساله این وزارت بیش از یک میلیارد افغانی جمع آوری شده است.

او تاکید کرد که بیش از ۳ هزار جریب زمین مغصوبه دولتی استرداد، ۶۰ قضیه منازعه املاکی به محاکم سپرده شده و ۸۰ مورد غصب زمین دولتی به ارگان‌های عدلی و قضایی سپرده شده است.

مسوولان وزارت شهرسازی و اراضی می‌‌گویند که هماهنگی لازم با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در خصوص اعمار مسکن، زیربنا سازی، اعمار پارک‌های صنعتی و فابریکه‌های تولیدی صورت گرفته است.

آنان افزود که توافق با ‏شرکت بیجینگ – ننگرهار پیرامون جذب ۲۱۶ میلیون دالر به منظور ساخت ۱۵۰ فابریکه کوچک و متوسط در ولایت کابل صورت گرفته است.‏

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

وزارت شهرسازی: سه شهرک جدید در کابل اعمار می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد