وزارت-شهرسازی؛-آبدات-تاریخی-شهرها-را-بازسازی-میکند

وزارت شهر سازی و مسکن در نظر دارد علاوه بر تهیه مسکن به مردم در ساخت و ساز اثار و آبدات تاریخی و ساختن سرک های حلقوی نیز توجه کند.

به گزارش افغان خبر: وزارت شهر سازی و مسکن میگوید در سال 1395 امور سپرده شده را به صورت درست پیش برده و تمام پروژه های که از سال های گذشته نیمه تمام مانده در سال پیش رو تکمیل خواهند کرد.

نیلوفر لنگر سخنگوی این وزارت که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت  در کنفرانس خبری صحبت میکرد گفت:" در حال حاضر پروژه خوشحالخان مینه که دارای 320 واحد مسکونی میباشد تکمیل و به بهره برداری سپرده شده است، به گفته خانم لنگر پروژه خواجه رواش که بیش از 2000 واحد مسکونی را داراست تکمیل شده، ولی شهرک امارات که 3330 واحد مسکونی دارد در حال تکمیل شدن است و به زودی به دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت."

همچنان به گفته سخنگوی وزارت شهر سازی و مسکن انها در نظر دارند تا کار ساخت و ساز ابدات و قصر های تاریخی مثل: قصر دارالامان، تپه تاج بیک، مسجد عیدگاه، مسجد پل خشتی، مسجد جامع هرات، قصر شاهی جلال اباد، مقبره شاه امان الله خان و سایر بنا های تاریخی را تکمیل نموده و به بهره برداری بسپارند.

او در ادامه سخنانش گفت که در حال حاضر در بیست و هشت ولایت افغانستان جهت تهیه سرپناه و شهرک های رهایشی به معلمین پلان گذاری انجام یافته  و در بسیاری از این شهرک ها کار های تکمیلی  صورت گرفته است.

وزارت شهرسازی؛ آبدات تاریخی شهرها را بازسازی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد