وزارت-عدلیه-کمیسیونی-برای-حل-مشکلات-وکلای-مدافع-ایجاد-شد

مسوولان وزارت عدلیه در نخستین  دور فارغان ستاژ وکالت دفاع می‌گویند که این وزارت برای رسیدگی به مشکلات وکلای مدافع یک کمیسیون عالی را تشکیل داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالکریم حیدر، معین مسلکی وزارت عدلیه امروز ( یک‌شنبه، ۱۷ ‌جدی) در مراسم فراغت ۱۲۰ تن از وکلای مدافع در کابل گفت که شریعت بر هر مساله به شمول مسایل عصری پاسخگو است و بر اساس فرمان رهبری ا.ا همه قوانینی که وزارت عدلیه تهیه و طی مراحل می‌کند از منابع فقهی و شرعی است.

آقای حیدر افزود که تمام وکلای مدافع با توجه به سپری نمودن امتحانات مختلف و موفق شدن آن‌ها در این پروسه، توانایی و استعداد دفاع از موکلین خود در هرگونه موضوع حقوقی را دارند.

او از تمامی وکلای مدافع خواست تا بعد از اخذ سند و جواز به هدف خدمت به مردم و جامعه کار کنند و دانش شان را در این راه به کار گیرند و هدف شان پول و مادیات نباشد.

سیدحبیب الحبیب، رییس وکلای مدافع وزارت عدلیه در این مراسم گفت که یکجا شدن ریاست وکلای مدافع به وزارت عدلیه، هم دانش مسلکی و هم حیثیت و جایگاه وکلای مدافع تقویت شده است.

آقای الحبیب افزود که یک کمیسیون عالی برای رسیدگی به مشکلات وکلای مدافع به ریاست سرپرست وزارت عدلیه ایجاد شده و مشکلات وکلای مدافع در تمام ولایت‌های کشور رسیدگی خواهد شد.

فضل هادی صاحب‌زاده، رییس عمومی انستیتیوت امور قانون‌گذاری و تحقیقات علمی- حقوقی وزارت عدلیه در این مراسم گفت: مردم عادی نمی‌توانند به گونه‌ای که لازم است از حقوق خود در محاکم دفاع کنند و این وظیفه وکلای مدافع مسلکی و متعهد است که از آن‌ها دفاع کنند.

عبدالرحمن مولوی‌زاده، یکی از فارغان وکلای مدافع در این مراسم گفت که مهارت‌های لازم را در راستای دفاع از حقوق و وکالت آموخته است و متعهد به عملی کردن آن با صداقت و ایمان‌داری می‌باشد.

مسوولان وزارت عدلیه می‌گویند که دور نخست ستاژ وکالت دفاع ۹ ماه پیش از سوی این وزارت آغاز و در آن ۱۶۴ نفر اشتراک نموده که از این میان ۱۲۰ نفر وکلای مدافع با سپری نمودن امتحانات مختلف موفق به تکمیل این دوره شده است.

وزارت عدلیه: کمیسیونی برای حل مشکلات وکلای مدافع ایجاد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد