وزارت-معارف-یونیسف-هزار-صنف-آموزشی-ایجاد-می‌کند

وزارت معارف می‌گوید که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) تعهد کرده است که ۵ هزار صنف آموزشی را در بخشی‌های از افغانستان ایجاد می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ عزیز احمد رایان، سخنگوی وزارت معارف امروز( شنبه، ۳۱ ثور) با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفته است که حنان سلیمان، معاون دفتر یونیسف در افغانستان در دیدار با سرپرست این وزارت گفته است که این صنف‌های آموزشی به زودی در بیشتر ولایت‌های کشور فعال خواهند شد.

رایان افزوده است که معاون یونیسف در این دیدار، بار دیگر بر حمایت ملل متحد از آموزش و پرورش در افغانستان تاکید کرده و گفته است که آنان در این زمینه به تلاش‌های شان ادامه خواهند داد.

رایان به نقل از حنان سلیمان گفته است: «یونیسف همین اکنون در افغانستان نزدیک به ۹۰۰۰ صنوف تعلیمات محلی (CBE) داشته و علاوتاً در آینده پلان دارد که ۵۰۰۰ صنوف جدید دیگر نیز ایجاد نماید».

مولوی نورالله منیر، سپرست وزارت معارف برنامه‌های تعلیمی صندوق حمایت از کودکان  را گزینه‌ای «خوب و تاثیرگذار» در بخش آموزش در کشور عنوان کرده و گفته است که برای بهبود وضعیت آموزشی به گونه‌ای مشترک با یونیسف کار خواهند کرد.

یونیسف در سال‌های اخیر، هزاران صنف درسی محلی را برای کودکان به ویژه دانش آموزان دختر در نقاط دور دست کشور ایجاد کرده است.

وزارت معارف: یونیسف 5 هزار صنف آموزشی ایجاد می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد