وزارت-مهاجرین-از-امضای-۵-تفاهم‌نامه‌-خبر-داد

وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان می‌گوید که این وزارت ۵ تفاهم‌نامه‌ هم‌کاری را به ارزش بیش از ۲ میلیون دالر با شماری از موسسات داخلی و بین‌المللی به امضا رسانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان امروز ( دوشنبه، 9 ثور) در خبرنامه‌ای نگاشته است که این وزارت ۵ تفاهم‌نامه‌ هم‌کاری را به ارزش ۲ میلیون یک صدو ۹۷ هزار و ۴۴۰ دالر، با موسسات احیای صحت و جامعه افغانی، همکاری جامعه انسانی، موسسه اکتید، انکشافی  و اجتماعی رازی و شورای مهاجرت ناروی به امضاء رسانده است.

در این خبرنامه آمده است که موسسه اکتید مبلغ یک میلیون و یک صدو ۲۲ هزار و ۳۰۳ دالر را دربخش های توزیع کمک نقدی برای ۳ هزار و ۷۷۷ خانواده در ولایت‌های، بدخشان، تخار، کندز، بغلان، سرپل، فاریاب و هرات به مصرف میرساند.

بر اساس این خبرنامه شورای مهاجرت ناروی مبلغ ۵ صدو ۴۵ هزار و ۵۲۵ دالر را دربخش های ترمیم و اعمار خانه‌ها، توزیع سولر و آموزش برای مستحقین پروژه در باره اعمار و ترمیم خانه برای ۴۶۰ خانواده در ولایات زابل، خوست، فاریاب و بادغیس، موسسه احیای صحت و جامعه افغانی مبلغ ۲ صدو ۹۱ هزار و ۵۹۲ دالر را در بخش های ساخت وساز سرپناه، مدیریت شبکه آبرسانی، مراقبت از مکتب و مرکز صحی در ولایات خوست، پکتیا و پکتیکا به مصرف میرساند که ۱۱ هزار و ۸۶۹ تن از آن مستفید خواهند شد.

به همین ترتیب موسسه انکشافی  و اجتماعی رازی مبلغ ۲ صدو ۲۸ هزار و ۲۰ دالر را در بخش حفر ۶ حلقه چاه با سیستم سولر، توزیع بسته های صحی و غذایی برای ۴ هزار تن در ولایت قندهار عرضه خد مات نموده و موسسه همکاری جامعه انسانی مبلغ ۱۰ هزار دالر را در بخش توزیع مواد خوراکی برای ۶۵ خانواده در ولایت بامیان به مصرف میرساند.

در این خبرنامه آمده است که بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها این مقدار پول در بخش‌های توزیع پول نقد به خانواده‌های نیازمند، ترمیم و اعمار خانه‌ها، ساخت سرپناه، شبکه آب‌رسانی، حفر۶ حلقه چاه با سیستم سولری و توزیع بسته‌های بهداشتی و خوراکی در شماری از ولایت‌های کشور به مصرف خواهد رسید.

وزارت مهاجرین از امضای ۵ تفاهم‌نامه‌ خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد