وزارت-مهاجرین-از-قرارداد-ده‌ها-تفاهم‌نامه-همکاری-خبر-داد

مسوولان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندکان می‌گویند که در یک سال گذشته برای بیش‌از ۷۸۰ هزار بیجا شده داخلی و بازگشت کننده، از سوی نهادهای ملی و بین‌المللی پول نقد و مواد غذایی کمک نموده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمود الحق احدی، رییس پلان و پالیسی وزارت مهاجرین و عودت کنندکان امروز ( یک‌شنبه، ۲۱ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که در یک سال گذشته، ۱۰ هزار مهاجر زندانی افغان، با تلاش‌های امارت اسلامی از زندان‌های کشورهای مختلف آزاد شده‌اند.

احدی افزود که از این ۵ هزار و۷۶۶ مهاجر افغان از زندان‌های پاکستان، ترکیه و ۴ هزار زندانی افغان دیگر از زندان‌های ایران آزاد و به کشور برگشت نمودند.

او بیان داشت که در یک سال پسین در مجموع ۱ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۶۰۳ نفر از ایران، پاکستان و کشورهای دیگر به افغانستان عودت نموده‌اند.

رییس پلان و پالیسی وزارت مهاجرین و عودت کنندکان همچنان آمار می‌دهد که در یک سال گذشته شماری از نهادهای ملی و بین‌المللی برای ۷۸۸ هزار و ۸۰۰ مهاجر بازگشت کننده داخلی پول نقد و مواد غذایی کمک نموده است.

به گفته‌ی احدی در یک سال گذشته برای اسکان دایمی مهاجرین، به تعداد ۱۳ شهرک رهایشی تهیه شده و تسهیلات لازم در ولایت‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

این مقام ا.ا می‌گوید که به منظور حل مشکلات مهاجران، با ۹۳ موسسه همکار، ۷ اداره و ۱۴ نهاد تعلیمی تفاهم‌نامه‌های همکاری نیز به امضا رسانده است.

از سوی هم، عبدالمطلب حقانی، سخنگوی وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان در این برنامه می‌گوید که این وزارت به‌منظور جلوگیری از برخورد نادرست با مهاجران افغان در ایران، تلاش‌های مشترک این وزارت و امور خارجه انجام داده و ادامه دارد.

حقانی از همه کشورهای میزبان پناهجویان افغان خواست که با پناهجویان برخورد سیاسی نکنند بلکه؛ به عنوان یک مسئله انسانی با آنان خوب رفتار کنند.

او افزود که بر اساس فرمان رهبری امارت اسلامی کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان ایجاد و طی یک سال اخیر از رهگذر این کمیسیون، تسهیلات لازم و خدمات مورد نظر به مهاجرین برگشته به کشور، فراهم شده است.

مسوولان وزارت مهاجرین و عودت کنندکان می‌گویند که رسیدگی به مشکلات مهاجرین، زمینه سازی برای عودت کنندکان افغان به کشور، تدویر برنامه‌های ارتقای ظرفیت، فراهم سازی تسهیلات لازم زندگی در شهرک‌های رهایشی مهاجرین، و رسیدگی به مشکلات حقوقی آنان از اولویت‌های اولیه این وزارت در یک سال گذشته می‌باشد.

وزارت مهاجرین از قرارداد ده‌ها تفاهم‌نامه همکاری خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد