وزیر-مالیه-کشورمان-با-هدف-گسترش-روابط-به-جورجیا-سفر-کرده-است

وزیر مالیه افغانستان با معاون اول صدراعظم و وزیر مالیۀ و وزیر اقتصاد و انکشاف پایدار جمهوری جورجیا دیدارنموده و برایجاد دهلیز ترانزیتی راه لاجورد با این کشور تاکید کرد.

به گزارش افغان نیوز : اکلیل حکیمی، وزیر مالیه امروز چهار شنبه 7سرطان ۱۳۹۶ طی سفر رسمی به کشورجورجیا، با دیمیتری کومسی شیولی، معاون اول صدراعظم و وزیرمالیه و جورجی گاخاریا، وزیر اقتصاد و انکشاف پایدار آنکشور بطور جداگانه ملاقات نمود.

 در این ملاقات ها در رابطه به ایجادکمیسیون مشترک و امضاء توافقنامه های همکاری اقتصادی و تجارتی میان دو کشور، دهلیز ترانزیتی راه لاجورد، همکاری های گمرکی، خدمات هوایی، تحصیلات عالی، اصلاحات در منابع عايداتی، حمايت سكتور خصوصی، همکاری بین اتاق های تجارت دو کشور، برنامۀ آسان خدمت، تجارب کشور متذکره در زمینۀ تقويت زيربناءها و مصرف مؤثر و مثمر بودجۀ انکشافی و دیگر مسایل ذیعلاقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 وزیر مالیه از معاون اول صدراعظم و وزیر مالیه کشور جورجیا دعوت بعمل آورد، تا به کابل سفر نماید.

 همچنان وزیر مالیه به سلسلۀ ملاقات های امروزی در جورجیا، با نماینده گان تجار و سکتور خصوصی در رابطه به فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان، همکاری و هماهنگی نزدیک میان سکتور خصوصی دو کشور، تشویق سرمایه گذاری، ایجاد و مزایای مشارکت عامه و خصوصی و دیگر موضوعات مهم بحث و گفتگو نمود.

وزیر مالیه کشورمان با هدف گسترش روابط به جورجیا سفر کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد