وزیر-معارف-هفت‌هزار-مکتب-به-کمپیوترلب-مجهز-می‌شود

هفت‌هزار باب مکتب در سراسر افغانستان سال آینده به کمپیوترلب مجهز می شود تا سطح آگاهی دانش آموزان در مورد تکنالوژی روز افزایش یابد.

به گزارش افغان نیوز: میرویس بلخی، وزیر معارف کشور امروز یکشنبه( 4، حوت ) در یک کنفرانس تحت عنوان " نوآوری های تکنالوژی در معارف افغانستان " گفت: با مجهز کردن این مکاتب به کمپیوتر لب، زمینه استفاده از نظام کمپیوتر، تکنالوژی و فناروی فراهم خواهد شد.

 

آقای بلخی بیان کرد، « معارف افغانستان مطالعه وضعیت موجود زمینه تکنالوژی و فناوری را برای شاگردان مکاتب مهیا کرده است، زیرا جنگ های داخلی به صورت یکنواخت معارف کشور را آسیب زده و برای دوباره ساختن آن نیاز است تا بتوانیم نسل با استعداد و آگاه را در جامعه بشری تقدیم کنیم».

 

وزیر معارف کشور افزود: « ما متاسفانه از کمپیوتر و تکنالوژی را تاکنون از سطر کتاب ها میشناسیم و تعداد از شاگردان با کمپیوتر سر وکار ندارند، اما با تجهیز مکاتب حداقل این زمینه برای آنان مساعد خواهد شد تا بتوانند از فناوری بهرمند شوند».

 

از سوی هم، محمد فهیم هاشمی، سرپرست وزارت تکنالوژی ومعلوماتی مخابرات گفت: سیستم کودینگ پایه های یک جامعه دیجتالی است. به باور وی، زندگی روزمره ما رابطه مستقیم با تکنالوژی دارد زیرا اساس اتصال کشور های جهان امروز را تکنالوژی دیجتالی شکل داده است.

 

آقای هاشمی تاکید کرد، « در حال حاضر، تجارت، تحصیلات، حکومتداری و عرضه خدمات حکومت از طریق آنلاین و خدمات دیجتالی صورت می‌گیرد؛ پس لازم است که سواد دیجتالی را در افغانستان بخصوص در مکاتب کشور نهادینه کنیم».

 

در همین حال، سید بلال هاشمی، معین اداره تنظیم خدمات اترا، می‌گوید، اداره " اترا " تلاش کرده تا هرچه بهتر تمام مکاتب و دانشگاه های دولتی را در سراسر کشور با تکنالوژی و فایبر نوری وصل نماید.

 

او گفت: در حال حاضر 160 مکتب در سراسر کشور برای وصل شدن به فایبر نوری با افغان تلکام قرار داد کرده اند  و در سال آینده وصل خواهد شد.

 

گفتنی است که در این اواخر افغانستان به منظور رشد استعداد های شاگردان و توسعه مهارت های تکنالوژی دانش آموزان، زمینه آموزش هدفمند رباتیک را در سایر ولایت های کشور فراهم نموده است.

وزیر معارف: هفت‌هزار مکتب به کمپیوترلب مجهز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد