ولسوالی-جاغوری-تجزیه-نه،-ولایت-شود

باشندگان ولسوالی جاغوری در کابل با راه اندازی گردهمایی اعتراضی خواهان کنار گذاشتن طرح تجزیه این ولسوالی و تبدیل شدن آن به ولایت گردیدند.

به گزارش افغان خبر: شماری از باشندگان ولسوالی جاغوری غزنی امروز پنج شنبه (۱۴دلو) با برگزاری گردهمایی اعتراضی در کابل، تاکید کردند که "هیچ‌کس، هیچ فرد و هیچ جمعی بدون رای و نظر مردم جاغوری نمی تواند که در باره انقسام، تجزیه و تقسیم بندی ولسوالی جاغوری تصمیم بگیرند".

آنان می گویند که طرح ابتدایی تجزیه ولسوالی جاغوری به سه ولسوالی دیگر از سوی دفتر سرور دانش معاونیت دوم ریاست جمهوری و ریاست اجرایی حکومت ریخته شده است.

جمهور با نشر این خبر نوشته که رمضان شاهین یکی از برگزار کنندگان گردهمایی امروز گفت: "به هیچ وجه مردم جاغوری با طرح تجزیه ولسوالی جاغوری نمی کنند و ما می خواهیم که این ولسوالی به ولایت تبدیل گردد".

آقای شاهین افزود که بر اساس قانون اساسی، ولسوالی جاغوری هم از لحاظ نفوذ، وضعیت فرهنگی و اجتماعی، مساحت و دوری از مرکز ولایت غزنی، شرایط ولایت شدن را دارد.

اسدالله انصافی دیگر عضو ستاد مردمی حمایت از ولایت شدن چاغوری نیز گفت: "ولسوالی جاغوری طبق فرمان رییس جمهور سابق باید به ولایت تبدیل شود و ما این موضوع را تا رسیدن به خواست واقعی مردم جاغوری پیگیری می کنیم".

بر اساس حکم شماره ۱۲۲۹ مورخ ۲۹/۳/۱۳۸۵ حامد کرزی رییس جمهور پیشین، وزارت داخله پیشنهادیه ای ۶۳۱۳ مورخ ۲۵/۷/۱۳۸۵ (ولایت جدید التاسیس جاغوری و ولسوالی های متمم آن) را تهیه و جهت منظوری به مقام عالی ریاست جمهوری سپرده بود.

اما گفته می شود که سرنوشت این حکم تا هنوز مشخص نشده است.

معترضان جاغوری از مقام عالی ریاست جمهوری و ریاست اجرایی کشور خواسته اند پیشنهاد ولایت جدیدالتاسیس جاغوری را در دستور کار قرار دهند.

در قطع‌نامه که این معترضان به نشر رسانده نیز گفته شده که تبدیل شدن ولسوالی جاغوری به ولایت جزو وعده های انتخاباتی رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت بوده و آنان باید به این وعده خود به مردم جاغوری متعهد باشند.

 

 

ولسوالی جاغوری تجزیه نه، ولایت شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد