پرسش-غنی-کودک-امروز-بعد-از-سال-چگونه-باید-باشد-

رییس جمهور غنی در مراسم آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۸ گفت؛ ما باید به این پرسش ها پاسخ پیدا کنیم که کودک امروز بعد از ۱۸ سال دارای چه مهارت های خواهد بود؟

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز دو شنبه(5، حمل) در مراسم آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۸ گفت؛ اعمار مکاتب، آماده سازی کتاب ها، افزایش تعداد معلمین و فراهم نمودن زمینۀ تحصیل برای شاگردان، بخاطر این است که کیفیت معارف ارتقا یابد.

به باور وی؛ هدف از کیفیت خوب این می باشد که مکاتب ما در قرن ۲۱ جهت رفع نیازمندی های جامعه، قوه بشری لازم را آموزش بدهند. زیرا کیفیت تنها به وسایل نمی شود، بلکه ارادۀ جمعی می خواهد.

آقای غنی گفت؛ ما باید به این پرسش ها پاسخ پیدا کنیم که کودک امروز بعد از ۱۸ سال دارای چه مهارت های خواهد بود؟ این کودک چگونه باید آموزش ببیند که در قرن ۲۱ و در زمان تکنالوژی پیچیده برای خود و جامعه اش مفید واقع شود و صاحب تخصص واقعی گردد؟

رییس جمهور غنی تصریح نمود که ثبات، گمشدۀ بزرگ ماست و برای پیدا نمودن این گمشده به معارف با کیفیت نیاز داریم تا در نتیجه آن قوۀ بشری با ظرفیت داشته باشیم.

غنی گفت؛ من که در چهاردهم سنبلۀ ۱۳۵۶ از افغانستان بیرون شدم، تا آن هنگام کلمۀ ثبات را کسی استفاده نمی کرد و یا با این کلمه آشنایی نداشت، اما در سال ۱۳۸۶ به گونه ناگهانی متوجه شدم که این کلمه در بحث های سیاسی افغان ها، یک کلمه اصلی است.

اشرف غنی اظهار داشت که برای رسیدن به ثبات، چنانچه به تحکیم وحدت ملی و حاکمیت قانون نیاز است، همانگونه به قوای بشری کافی نیز ضرورت است. اما این سرمایه زمانی به دست می آید که معارف ما از کیفیت لازم برخوردار باشد.

رییس جمهور غنی با ابراز نگرانی تصریح نمود که کیفیت معارف مورد توجه اساسی قرار نگرفته و ضرورت واضح است که تمرکز ما بالای کیفیت معارف بیشتر گردد.

پرسش غنی: کودک امروز بعد از 18 سال چگونه باید باشد؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد