پس-از-۴-ماه-آوارگی-برای-افغانستان-گریه-کردم

«نرندر سنگ‌» شهروند اهل هنود افغانستان می‌گوید که ۴ ماه در هند بودیم، اما آنجا‌ همچون آواره زندگی می‌کردیم و برای وطن خود می‌گریستیم.

به گزارش افغان نیوز؛ انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در برگه توییترش نوشته است که بسیاری‌ها افغانستان را ترک گفتند تا شاید بتوانند کشور دیگری را «وطن» بسازند، اما افغانستان را از دل شان کشیده نتوانستند! 

به گفته وی؛ «نرندر سنگ‌ خالصه می‌گوید: ۴ ماه در هند بودیم، اما آنجا‌ همچون آواره زندگی می‌کردیم و برای وطن خود می‌گریستیم، می‌خواهیم در کشور خود و در کنار هموطنان ما بمانیم.»


در همین حال، آقای سمنگانی در تویت جداگانه به نقل از کمیسیون تصفیه صفوف طالبان اعلام کرده که بعضی مغرضان به شمول حلقات فاسدی باقی‌مانده از دوره اشغال، تاجران را آزار می‌دهند و ثروتمندان و دارایی شان را به فرار از کشور وادار ساخته و بین دولت و مردم فاصله ایجاد می‌کنند.

معاون سخنگوی طالبان تصریح کرده که باید درباره چنین مردم بسیار به جرات به ما خبر داده شود تا با آنان برخورد جدی نمائیم.

این درحالی است که روز گذشته، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء ا.ا.ا. با هیئت رهبری شورای اهل هنود و سیک‌های افغانستان در قصر سپیدار دیدار نمود. 

رهبری شورای اهل هنود و سیک‌ها در این دیدار اعلام کرد که آنان همیشه در آبادی کشور سهم داشته و می‌خواهند در آینده هم در افغانستان بمانند و نقش سازنده داشته باشند.

آن‌ها با داشتن اطمینان از وضعیت امنیتی؛ خواهان بازگردانیدن زمین و جایدادهای غصب شده اهل هنود و سیک‌ها شدند.

پس از ۴ ماه آوارگی برای افغانستان گریه کردم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد