پنج-درصد-پناهجویان-افغان-از-آلمان-اخراج-میشوند

آلمان تصمیم دارد از شمار۲۴۷هزار پناهجوی افغان که در آن کشور به سر میبرند، پنج درصد آنها را اخراج کرده به افغانستان انتقال دهد.

به گزارش افغان خبر: به نقل از رونامه نوین اوسنابروکر سایتونگ، آلمان قرار است بیش از 12500 مهاجر افغان را در آینده نزدیک اخراج نماید.

وزارت داخله آلمان اعلام کرد که بیش از  پنج درصد از 247 هزار پناهجوی افغان که تا آخر ماه ستامبر 2016 به آلمان رسیده‌اند باید آلمان را ترک کرده به افغانستان بازگردند.

به گفته وزارت داخله آلمان بزرگ شهر های افغانستان از امنیت خوبی برخوردار هستند و میتوانند پناهجویان که به آلمان آمده اند در این شهر ها امن زندگی کنند.

اما چند روز پیش قنسولگری آلمان در شهر مزار شریف که یکی از بزرگ شهر های کشور است مورد حمله تروریستی قرار گرفت که در اثر آن بیش از 120 تن مجروح شدند.

علاوه بر آن روز گذشته در اثر یک حمله انتحاری در منطقه پل محمود خان در شهر کابل بیش از ده تن زخم برداشت و چهار تن دیگر کشته شدند.

در همین حال حزب چپ آلمان مخالفت خود را با این تصمیم دولت اعلام کرده و گفته که مهاجرین افغان اگر اخراج گردند با خطر مرگ مواجه میشوند.

در روز های اخیر پناه جویان افغان نیز در شهر های مختلف آلمان به خاطر اینکه اخراج نشوند دست به تظاهرات و فعالیت های مدنی زدند و خواستار لغو تصمیم دولت آن کشور در قبال اخراج خود شان شدند.

 

پنج درصد پناهجویان افغان از آلمان اخراج میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد