پنجمین-نمایشگاه-بزرگ-کتاب-در-ولایت-هرات-برگزار-شد

پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب به هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در هرات راه اندازی شد. در مراسم گشایش این نمایشگاه مقام های محلی ولایت هرات بیان کردند که مردم هنوز با فرهنگ مطالعه بیگانه هستند باید در این زمینه کار شود.

به گزارش افغان خبر: همه ساله انجمن ناشران کتاب و قرطاسیه فروشان هرات با همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ آن ولایت نمایشگاه کتاب برگزار میکنند.

امروز یک شنبه (16عقرب) این نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور والی و سایر مقام های محلی آن ولایت گشایش یافت.

محمد آصف رحیمی والی هرات در مراسم افتتاح این نمایشگاه بیان کرد که مردم باید با فرهنگ مطالعه بیشتر آشنا شوند و مطالعه انسان را به بلندای دانش میرساند.

وی افزود: "مردم بیشتر وقت خود را به پیش روی تلویزیون می‌گذرانند و یا اینکه به انترنت مصروف میشوند و وقت کم را کتاب ميخوانند و باید برای مطالعه وقتی بیشتری بگذارند".

که دراین نمایشگاه ٤٠هزار جلد کتاب با پنج هزار عنوان در ٣٠ غرفه به نمایش گذاشته شده است و به مدت بیش از یک هفته به روی بازدیدکنندگان با خواهد بود.

آریا روفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات گفت که بیشتر کتاب های که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است با موضوعات دينى، عرفانى، اجتماعى، سياسى، تاريخى، فلسفى، روانشناسى،  جامعه شناسى، ادبيات،  کتابهاى درسى و ده ها کتاب غربى که به زبان فارسى ترجمه شده است.

برگزاری چنین نمایشگاه های میتواند برای رشد فرهنگ مطالعه در کشور کارا واقع شود و مردم بیشتر با کتاب انس پیدا نماید.

پنجمین نمایشگاه بزرگ کتاب در ولایت هرات برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد