پولیس-ترافیک-تحت-نظر-شهرداری-خدمات-ارائه-خواهد-کرد

بر اساس طرزالعمل بورد تنظیم خدمات ترافیکی شهر کابل، پولیس ترافیک مربوط وزارت داخله خواهد بود، اما خدمات ترافیکی را شهرداری ارائه و نظارت خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: طرزالعمل بورد تنظیم خدمات ترافیکی شهر کابل از سوی نصرالله ستانکزی رئیس بورد مشورتی امور عدلی و حقوقی ریاست جمهوری به جلسه شورای عالی توسعه شهری ارائه گردید.

وی گفت که بر مبنای این طرزالعمل که دارای ده ماده می باشد، صلاحیت های امور خدماتی مدیریت عمومی ترافیک شهر کابل از وزارت امور داخله به شاروالی کابل انتقال می یابد.

عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل گفت که جدول زمان بندی در این خصوص آماده شده است و همچنان وظایف شاروالی کابل مشخص گردیده و  در یک پروسه الکترونیکی و برنامه سیستماتیک به پیش می رود.

وزیر مالیه گفت که سیستم آسان خدمت نتیجه داده است و باید جز همین پلان باشد و همچنان عواید خدماتی به شاروالی کابل و سایر عواید به بودجه ملی انتقال یابد.

حمیدالله طهماسی سرپرست وزارت ترانسپورت گفت: از اینکه یونیفورم ترافیک پذیرفته شده است، باید تغییر نکند و همچنان منابع عایداتی شاروالی مشخص شود.

ستانکزی گفت که پولیس ترافیک مربوط وزارت داخله است و خدمات آنان مربوط شاروالی کابل می شود و یونیفورم شان تغییر نمی کند.

رئیس جمهور غنی گفت که انتقال صلاحیت های امور خدماتی مدیریت عمومی ترافیک شهر کابل از وزارت امور داخله به شاروالی کابل، یک تجربه جدید است و در این خصوص باید مدت زمان انتقال مشخص شود و ارزیابی واضح صورت بگیرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که پروگرام تعلیم و تربیه نیز در نظر گرفته شود، زیرا حوادث ترافیکی و تلفات جانی ناشی از آن بیشتر شده است.

وی همچنان گفت که آسان خدمت نیز شامل این طرزالعمل شود، عواید شاروالی و وزارت مالیه تفکیک گردد و مدیریت پرسونل از طریق سیستم بیومتریک تطبیق شود.

 

 

پولیس ترافیک تحت نظر شهرداری خدمات ارائه خواهد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد