چهارمین-دوره-جشنواره-افغانستان-شناسی-در-ایران-به-پایان-رسید

چهارمین جشنواره افغانستان شناسی در شهر قم ایران برای مهاجرانی برگذار شده بود که تاکنون کشور شان را ندیده‌اند تا از این طریق با وطن خود اشنا شوند.

به گزارش افغان خبر؛ یوسف حیدری مدیر موسسه پویا نگار و مسئول برگزاری چهارمین دوره جشنواره افغانستان‌شناسی در شهر قم  گفت: این جشنواره توسط موسسه پویا نگار به همکاری اداره کل ابتاع مهاجرین در شهر قم برگزار شد که بیش از بیست گروه فرهنگی و هنری آثار و تولیدات خود را در قالب غرفه‌ها به نمایش عمومی گذاشتند.

آقای حیدری گفت؛ هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فضای مناسب برای آگاهی نسل دوم و سوم مهاجرین با پیشینه فرهنگی و تاریخی انان است که تاکنون کشور خود را ندیده اند.

حیدری افزود؛ برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای جوانان و نوجوانان مهاجر افغانستانی که در ایران متولد شده‌ و تاکنون وطن خود را از نزدیک ندیده‌اند  مفید است و از این طریق با کشور خود آشنا می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: جشنواره افغانستان‌شناسی بهانه‌ای است تا مهاجرین با پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در بین خود آشنا شوند و روند بازگشت به وطن خود را تسریع بخشند.

گفتنی است این جشنواره به مدت دو روز در فرهنگ سرای جوان ولایت قم دایر و شامل برنامه‌هایی چون تئاتر، ویزیت رایگان، حرکات ورزشی و کارگاه‌های آموزش خانواده بوده است.

 

چهارمین دوره جشنواره افغانستان شناسی در ایران به پایان رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد