چهارمین-کنفرانس-ملی-آب؛-چشم-انداز-انکشاف-پایدار-افغانستان

چهارمین کنفرانس ملی آب به هدف راه اندازی گفتمان های علمی و عملی میان تمام نهاد های دخیل در سکتور آب برای سه روز زیر نام آب و انکشاف پایدار برگزار می شود.

به گزارش افغان نیوز: وزارت انرژی و آب نوشته؛ کنفرانس ملی آب جاییست برای طرح گفتمان های آب میان تمام وزارت خانه ها و ادارات شامل در انکشاف و مدیریت آب کشور که در آن روی انکشاف و مدیریت همه جانبه منابع آب، شیوه های بهتر و امروزی مصرف آب و در کل استفاده بهینه از منابع آب بحث و تبادل نظر صورت می گیرد.

چهارمین کنفرانس ملی آب به همین هدف امروز یک شنبه 15حوت آغاز شده و برای سه روز ادامه دارد.

در این کنفرانس به شمول رهبران حکومت، وزرای کابینه، سفرای کشور های دوست، متخصصان و پژوهشگران آب اشتراک می کنند و برای انکشاف و مدیریت بهتر منابع آب، چالش های فرارو، راه های برون رفت به طرح برنامه ها، ارایه مقاله ها و نتایج پژوهش ها می پردازند.

آصف غفوری متخصص رسانه‌یی این وزارت علاوه کرده که در چهارمین کنفرانس ملی آب از آغاز روند جدید حکومت داری در افغانستان تا اکنون تمام راهبرد ها، کار کرد ها و تجربیات یک و نیم دهه اخیر به بحث، واکاوی، نقد و ارزیابی پرداخته می شود تا مدیران منابع آب دریابند در کدام راستا دارای نقاط قوت بیشتر اند و در کدام بخش ضعف ها موجود است به همین روی فرصت ها و چالش های مدیریت منابع آب نیز از نقاط مورد بحث در این کنفرانس می باشد.

برگزار کننده این کنفرانس دارالانشای شورای عالی اراضی و آب است که ریاست آن به دوش انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور می باشد و اعضای آن را ده ها وزارت خانه، ادارات دولتی، پژوهشگران، متخصصان و ادارات مستقل تشکیل می دهد و مسوولیت آماده سازی و تدویر آنرا انجنیر سیدشریف شُبیر متخصص منابع آب دارد.

در سه روز پیاپی این نشست تصمیم گیران و پالیسی سازان این حوزه به ارایه مقاله های علمی، بحث های اکادمیک، نقد ها و تحلیل پالیسی ها و قوانین موجود در این راسا می پردازند.

وزارت انرژی و آب به عنوان وزارت تامین کننده آب برای تمام سکتور های شریک و مصرف کنندگان آب میزبان اصلی این کنفرانس می باشد.

بنا به آنچه در نشست های آمادگی برای برگزاری این کنفرانس مطرح شده است این کنفرانس فضا را برای طرح گفتمان های بزرگ ملی روی سکتور آب فراهم می سازد تا در روشنی آموخته های پانزده سال گذشته برای پانزده سال پیش رو برنامه ریزی های منسجم، واقعبینانه و متکی به یافته های علمی و عملی داشته باشد.

در این کنفرانس وزارت انرژی و آب یکجا با تمام وزارت ها و ادارات ذیدخل دیدگاه های درازمدت خویش را طرح می نماید و چشم انداز راهبردی برای توسعه و انکشاف پایدار را که مطابق به اهداف جهانی انکشاف پایدار می باشد همگانی می سازد تا سایر سکتور ها در روشنی به این دیدگاه به گسترش طرح های انکشافی برای توسعه افغانستان در درازمدت بپردازند.

این در حالی است که آّ های افغانستان در حال حاضر تحت مدیریت نیست و همه ساله میلیارد ها لیتر آب به کشور های همسایه سرازیر میشود.

 

چهارمین کنفرانس ملی آب؛ چشم انداز انکشاف پایدار افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد