چین-به-ارزش-میلیون-ین-،-برنج-به-مردم-افغانستان-مساعدت-کرد

یائو جینگ سفیر جمهوری خلق چین در کابل روز گذشته حدود ۹ تن برنج به ارزش ۵۰ میلیون ین به مردم افغانستان مساعدت نمود.

به گزارش افغان نیوز : آقای یائو جینگ گفت؛ چین و افغانستان دو کشوری اند که با همدیگر مرز مشترک دارند و مردم این دو کشور احساس همدردی با هم دیگر دارند و اگر در افغانستان مردم آسیب ببینند مردم چین از آن متاثر میشوند.

اوبا تاکید براین که دولت چین همواره مهاجرین بیجا شده در سطح جهان را کمک می نماید، خاطرنشان کرد: افغانستان در قدم نخست برای دریافت این کمک قرار دارد.

یائو جینگ بیان داشت؛ امروز کنفرانس مهمی تحت "نام یک کمربند و یک راه" در چین برگزار میشود که در این کنفرانس مقامات افغانستان هم اشتراک دارند.

سفیر چین بیان داشت؛ چین همیشه یک همکاری افغانستان و مردم این کشور بوده است در زمینه حوادث طبیعی و انکشاف.

در همین حال ویس برمک وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت؛ جمهوری خلق چین 50 میلیون ین که معادل آن حدود 7 میلیون دالر میشود برنج به مردم افغانستان کمک بشر دوستانه کرده است که این کمک برای مردم آسیب دیده حوادث طبیعی درتمام 34 ولایت کشورتوزیع خواهد شد.

آقای برمک با بیان این که وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث یک هیئت شش نفره را به چین فرستاده، تصریح کرد: هدف سفر این هیئت آموزش و استفاده از تجربیات چینی‌ها در زمینه مبارزه با حوادث طبیعی بوده است.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث بیان داشت؛ این وزارت به سفیر چین پیشنهاد داده تا یک مرکزی تحت نام مرکز ملی مدیریت مبارزه با حوادث را ایجاد نماید.

به باور برمک : اگر این مرکز با همکاری سفارت چین ایجاد شود میتوان با حوادث طبیعی مبارزه جدی تری نموده و به مشکلات مردم دراسرع وقت رسیدگی شود.

چین در دو سال اخیر کمک‌های زیاد به مردم افغانستان نموده است چنانچه بسته های کمکی به مردم بدخشان، 145 هزار دالر امریکایی و 50 میلیون ین را میتوان از نمونه‌های این کمک ها دانست.

چین به ارزش 50 میلیون ین ، برنج به مردم افغانستان مساعدت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد