چین-هزار-جلد-کتاب-به-یکی-از-مکاتب-کابل-کمک-کرد

سفارت جمهوری خلق چین در کابل به مناسبت سال جدید خورشیدی ۲۵ هزار جلد کتاب درسی به مکتب دوستی افغان – چین واقع در پغمان کابل کمک کرد که هدف از این کمک بهبود کیفیت درسی این مکتب است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: لیو جنگ سونگ سفیر جمهوری خلق چین امروز (شنبه 4 حمل 1397) 25 هزار جلد کتاب درسی به مکتب دوستی افغان – چین واقع در پغمان کابل کمک کرد که هدف از این کمک بهبود وضعیت درسی این مکتب است.

آقای جنگ سونگ در این مراسم گفت: کتابهای کمک شده از سوی کشور چین  برای نسلهای  امروز وآینده افغانستان مؤثراست واطفال را در خواندن و نوشتن کمک خواهد کرد.

سفیر چین در کابل بیان داشت: افغانستان و جمهوری خلق چین دو کشور دوست اند و برای همین چین دوست دارد که افغانستان ترقی کند و کمکهاى کشور چین در این مکتب شامل بازسازى اين ليسه و مساعدت 25 هزار جلد کتاب درسی است.

جنگ سونگ تاکید کرد: کشور چین همواره برای رشد تعلیم و تربیه افغانستان تلاش کرده است و این تلاش‌ها ادامه دارد تا فرزندان افغانستان به رشد عملی دست پیدا کنند.

 در همین حال عبدالمالک مدیر مکتب دوستی افغان – چین، پس ازتسليم گيرى اين مقدار کتب درسى، گفت که مشکل کمبود کتاب‌های درسى، قبلابا مسئولان سفارت چين درکابل شريک شده بود وکمک فعلى، پاسخ مثبت به خواسته هاى شاگردان اين مکتب مى باشد.

موصوف درحاليکه کمبود کتب درسى دراين مکتب را يک مشکل جدى خواند، اظهارخوشى کرد که با رسيدن 25 هزارجلد کتاب، بيشترينه مشکلات شاگردان ازناحيه کتب مرفوع ميگردد.

بربنياد معلومات مديرمکتب، کتب کمک شده شامل مضامين کیمیا، دری، الجبر، هندسه، بیالوژی، پشتو، فرهنگ، تاريخ وفزيک مى‌باشد .

درلیسه عالی "دوستی افغان-چین" که قبل ازاين به نام "التقوا" مسمى بود و درولسوالى پغمان ولايت کابل موقعيت دارد که 4 هزار شاگرد مصروف فراگيرى درس اند.

چین 25 هزار جلد کتاب به یکی از مکاتب کابل کمک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد