کابل-در-ماه-اسد-بیشترین-قضایای-مواد-مخدر-را-شاهد-بوده-است

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر عنوان کرده که در جریان ماه اسد سال جاری ولایت کابل با داشتن ۲۶ قضیه مواد مخدر در صدر جدول ولایات دارای قضایای مواد مخدر قرار گرفته و ۲۴ ولایت دیگر فاقد قضیه مواد مخدر هستند.

به گزارش افغان نیوز: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر، کارکرد یک ماهه خویش را ارائه کرده است.

به اساس معلومات مدیریت عمومی تدقیق،بررسی و لابراتوار پولیس: در جریان ماه اسد سال ۱۳۹۶ جمعاً ۶۰ قضیه به مظنونیت ۶۹ تن به شمول یک شهروند ایرانی مظنون به جرایم مسکرات و مواد مخدر از سراسر کشور به این مدیریت فرستاده شده است.

بررسی ابتدائی تمامی قضایا در روشنائی قانون مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر تکمیل و جهت تحقیقات بیشتر و تعقیب عدلی به ریاست عمومی دادستانی اختصاصی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر ارسال شده است.

از میان قضایای ثبت شده در مرکزعدلی و قضائی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر ۲۰ قضیه  از یک قضیه قاچاق مواد کیمیاوی و متباقی قاچاق مواد مخدر نوع هیرویین می باشند که مربوط میدان هوایی بین المللی حامد کرزی بوده است.

به اساس معلومات ریاست عمومی دادستانی اختصاصی مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر: :این ریاست در کنار ۵۴ قضیه از قضایای باقی مانده از ماه گذشته و دریافت ۵۸ قضیه جدید از مدیریت عمومی تدقیق،بررسی و لابراتوار پولیس مبارزه علیه جرایم مسکرات و مواد مخدر که جمعاً ۱۱۲ قضیه می گردد از آن جمله مراحل تحقیقاتی ۵۷ قضیه جرایم مسکرات و مواد مخدر را تکمیل نموده اند".

ریاست عمومی دادستانی اختصاصی مبارزه با مواد مخدر طی همین مدت ۱۰۱ قضیه را محول محاکم مربوطه نموده که از آن جمله ۵۴ قضیه را به محکمه ابتدائیه، ۳۲ قضیه را به محکمه استیناف و ۱۵ قضیه را به دیوان امنیت عامه ستره محکمه جمهوری اسلامی افغانستان ارسال نموده است.

بربنیاد گزارش این ریاست در جریان ماه اسد در قبال۵۳ قضیه از جانب محکمه ابتداییه، در ارتباط به ۲۶ قضیه از جانب محکمه استیناف اختصاصی مبارزه علیه جرایم مسکرات ومواد مخدر و در قبال ۲۱ قضیه از جانب دیوان امنیت عامه دادگاه عالی فیصله صادره شده است.

ریاست متذکره طی ماه اسد سال ۱۳۹۶ به تعداد ۱۶ عراده وسایط نقلیه و ۶۶ سیت موبایل همراه مختلف النوع را که از نزد قاچاقبران بدست آمده بود مصادره نموده و همچنان مبلغ ۴۱۲۸۰ افغانی و مبلغ ۲۸۹۰ دالر امریکایی از نزد قاچاقبران حصول و به حساب قطعی این دادستانی تحویل دافغانستان بانگ گردیده است.

در یک ماه گذشته (۲۸۳،۰۹۲ کیلو گرام ) هیروئین، (۷۱۶۴،۳ کیلوگرام ) مورفین، (۳۱۶۰،۶ کیلو گرام) تریاک، (۱۸۸۲،۵کیلوگرام) چرس، (۶۵۳۷،۲۳۳کیلوگرام ) مواد کیمیاوی جامد، (۱۸۰ لیتر) مواد کیمیاوی مایع و (۵۲۳۲،۳ لیتر) مشروبات الکولی به دست پولیس افتاده است.

ولایت کابل با داشتن۲۶ قضیه،ولایت ننگرهار با داشتن ۱۲ و ولایت هلمند با داشتن ۵ قضیه در صدر فهرست ولایات دارای قضایا قرار گرفته اند.

اما ولایات لوگر، خوست، دایکندی، نورستان، پنجشیر، زابل، وردک، تخار، سرپل، پکتیکا، پکتیا، ارزگان، لغمان، کاپیسا، غور، غزنی، فاریاب، بامیان، بغلان، بادغیس و بدخشان جزء ولایاتی هستند که هیچ قضیه یی در مورد موادمخدر در آنها به ثبت نرسیده است.

کابل در ماه اسد بیشترین قضایای مواد مخدر را شاهد بوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد