کابل؛-برای-بیش-از-خانواده-آب-آشامیدنی-فراهم-شد

مسوولان یک بنیاد خیریه برای بیش از ۳۰۰ خانواده در منطقه چنداول شهر کابل، با حفر چاه عمیق آب آشامیدنی صحی فراهم کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ غلام صفری، رییس اجراییه بنیاد خیریه شهدا روز سه‌شنبه (21 قوس) در مراسم افتتاح یک حقله چاه عمیق گفته است که این چاه به هزینه بیش از 400 هزار افغانی حفر شده که زمینه آب آشامیدنی برای باشندگان محل را فراهم می‌کند.اقای صفری افزود که هزینه این چاه از سوی افراد خیر که در خارج از کشور زندگی می‌کنند فراهم و با مدیریت بنیاد خیریه شهدا به مصرف رسیده است.

او بیان این که بیشتر شهروندان کابل در مناطق مختلف با کم‌بود آب آشامیدنی مواجه هستند، گفت که حکومت باید در زمینه فراهم نمود آب آشامیدنی و سایر خدمات اولیه زندگی، برای مردم کشور تلاش نماید.
حبیب‌الله مدقق، عضوی بنیاد خیریه شهدا در این برنامه گفت که در نبود سیستم معیاری فاضلاب‌ در شهر کابل، نباید شهروندان به حفر چاه‌های آب به صورت خودسر عمل نمایند.
به گفته او، با حفر چاه‌های خودسرانه و مصرف بی‌رویه آب از سوی شهروندان، آب‌های زیر زمینی در کابل به شدت کاهش یافته است.
آقای مدقق افزود که نزدیک به ۸۰ کشور جهان با کمبود آب آشامیدنی مواجه اند و با توجه به رشد روز افزون جمعیت، کمبود آب به یک بحران جدی در جهان به ویژه افغانستان مبدل شده است.
سید حسن پرویزی، به نمایندگی باشندگان منطقه چنداول که از آب آشامیدنی این چاه عمیق مستفید می‌شوند گفت: در ۲۰ سال گذشته دولت هیچ برنامه‌ای به منظور ایجاد بندهای آب و تامین آب آشامیدنی شهروندان کشور نداشته است.
او از حکومت سرپرست خواست که با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت آب آشامیدنی برای شهروندان کشور به ویژه باشندگان کابل فراهم نماید.
شاولی بیانی، یکی از عالمان دین در این برنامه می‌گوید که شهروندان کشور باید از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند تا با بحران بی‌‌آبی مواجه نشوند.  او از مقام‌های ا.ا خواست که آب‌های کشور را مدیریت نماید و نگذارد که آب‌های افغانستان به کشورهای دیگر سرازیر شود. 
سالار عبدالرووف هدایت، باشنده محل از افتتاح این چاه استقبال کرده و می‌گویند که با تکمیل شدن این چاه بیش‌از ۳۰۰ خانواده از آب آشامیدنی مستفید خواهد شد اما؛ نزدیک به یک هزار خانواده دیگر هنوز با کمبود آب آشامیدنی مواجه است. 
آقای هدایت از حکومت خواست که برای حل مشکلات و کمبود آب در کابل تلاش جدی نمایند  تا مردم با بحران بی‌آبی مواجه نشوند.
این در حالی‌ است که شماری از شهروندان کابل از کمبود آب آشامیدنی شکایت داشته و می‌گویند که آنان مجبور هستند آب مورد نیازشان را خریداری نمایند.

 آژانس افغان نیوز-مهدی انصاری

کابل؛ برای بیش از 300 خانواده آب آشامیدنی فراهم شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد