کابل؛-مراسم-عروسی-دسته-جمعی-۱۲-زوج-برگزار-شد

مسوولان یک بنیاد خیریه در مراسم عروسی دسته جمعی ۱۲ زوج جوان از خانواده‌ها خواستار برگزاری جشن‌های عروسی کم‌هزینه و ازدواج آسان برای جوانان در جامعه شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالله احمدیار، مسوول موسسه امام جواد(ع) و برگزار کننده عروسی دست‌جمعی روز گذشته ( جمعه، ۱۹ حوت) گفت که هدف از برگزاری عروسی‌های دسته جمعی، جلوی گیری از مصارف‌های گزاف و ترویج فرهنگ ازدواج‌های آسان و اسلامی می‌باشد. 

احمدیار افزود که این دومین دور عروسی دسته جمعی با حضور ۱۲ زوج جوان است که از سوی موسسه خیریه امام جواد(ع) برگزار شده است.

او افزود که مصارف این عروسی‌ دسته جمعی از سوی موسسه و خیرین پرداخت شده است. 

او از خانواده‌ها خواست که فرزندان شان را به برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی و غیر تجملی تشویق نمایند تا از مصارف گزاف در این شرایط سخت اقتصادی، جلوگیری شود.

اشتراک کنندگان از برگزاری مراسم عروسی دسته جمعی  استقبال کرده و می‏گویند که خانواده‎ها نباید فرزندان جوان شان را به برگزاری جشن‏های عروسی مجلل مجبور بسازند. 

علی احمد، یکی از زوج‌های اشتراک کننده در این مراسم گفت که در شرایط دشوار اقتصادی و بیکاری بیشتر جوانان قادر به برگزاری جشن عروسی‌ شان نیست.

او افزود که عروسی‌های دسته جمعی زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کرده و باید فرهنگ این گونه‌ عروسی‌ها در جامعه نهادینه شود.

مریم احمدی، یکی دیگر از زوج‌های  اشترک کننده در این مراسم از سنت‎های ناپسند درجامعه انتقاد کرده و گفت که برخی خانواده‎ها فرزندان شان را به عروسی‎های پرهزینه ناگزیر می‎سازند که این امر زیان سنگین به اقتصاد خانواده‌ها می‌گذارد.

مظفری یکی از علمای دین از برگزاری این گونه عروسی‌های استقبال کرده و می‌گوید که چنین برنامه‌ها جامعه را در مسیر سالم و اسلامی سوق می‌دهد. 

او تاکید کرد که رقابت‌های نا سالم در میان خانواده‎‎ها زمینه ازدواج جوانان را دشوار کرده که باید این رقابت‌ها از جامعه برچیده شود.

به باور مظفری برگزاری عروسی‎های پر هزینه و مجلل سبب شده که شماری از جوانان برای فراهم نمودن هزینه‌های عروسی‌شان کشور را ترک و دست به مهاجرت‌ بزنند. 

او بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان با مهریه اندک تاکید کرد و گفت که باید خانواده‌ها در این زمینه توجه جدی نمایند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

کابل؛ مراسم عروسی دسته جمعی ۱۲ زوج برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد