کار-آخرین-بخش-سرک-حلقوی-آغاز-میگردد

مسئولان وزارت فواید عامه اظهار داشته اند که آخرین بخش سرک حلقوی افغانستان (قیصار - لامان) به طول مجموعی ۲۳۳ کیلومتر آغاز میگردد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز:  یما یاری، سرپرست وزارت فواید عامه امروز( دو شنبه 27 سنبله) در یک برنامه خبری در کابل گفته است، آخرین بخش سرک حلقوی که به طول 233 کیلومتر است به زودی آغاز میشود. این 233 کیلومتر به شش بخش تقسیم شده که بخش اول و دوم آن با شرکت‌های هندی و چینی قرار داد شده است و دیگر بخشهای آن نیز به زودی به دوطلبی سپرده میشوند.

آقای یاری گفت: سرک قیصار – لامان به طول 34 کیلومتر در ولایت بادغیس به عرض 7 متر و سه متر شانه‌های که در مسیر این سرک 9 پل و 102 پلچک ساخته میشود که هزینه مجموعی این سرک 36 میلیون و 592 هزار دالر میشود که از طرف بانک انکشاف آسیایی پرداخت شده و برنده این پروژه یک شرکت هندی است.

به گفته سرپرست وزارت فواید عامه، با عملی شدن سرک قیصار – لامان به طول 34 کیلومتر، 30 قریه به مرکز ولایت بادغیس (قلعه نو) وصل شده و معیاد تکمیل این پروژه 913 روز است.

بخش دوم سرک قیصار - لامان  که به طول 48 کیلومتر، به عرض 7 متر و سه متر شانه‌ها ساخته میشود، در مسیر این سرک دو پل و 55 پلچک ساخته میشود که هزینه مجموعی این سرک 48 میلیون و 360 هزار دالر گفته شده است که برنده این پروژه یک شرکت چینی به نام گینگدو است.

بخش دوم سرک قیصر – لامان، دو ولسوالی را به مرکز ولایت بادغیس وصل می کند و در مسیر این سرک 38 قریه قرار داشته و حدود 10000 هزار فامیل زندگی میکنند.

با ایجاد این سرک 565800 روزکاری برای باشندگان محل فراهم میشود.

به گفته سرپرست وزارت فواید عامه، با عملی شدن این سرک، مسیر هشت ساعته هرات-بادغیس به یک ساعت کاهش پیدا میکند.

 

کار آخرین بخش سرک حلقوی آغاز میگردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد