کار-بازسازی-قصر-دارالامان-تا-شش-ماه-دیگر-به-پایان-میرسد

رئیس جمهورغنی بیان داشته که کار بازسازی قصر تاریخی دارالامان تا صدمین سال روز استرداد استقلال کشور به پایان برسد و جشن استقلال در این مکان برگزار گردد.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ شورای عالی توسعۀ شهری تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهوری ‌اسلامی افغانستان شام روز گذشته در ارگ دایر گردید.

در این جلسه در مورد وضعیت کنونی ساحه دارالامان، پلان انکشافی زون اقتصادی ولسوالی محمد آغه ولایت لوگر و ساخت بلاک های رهایشی در ساحه چوب فروشی مرکز آن ولایت و همچنان طرح ساخت ایستگاه ها در شهر کابل بحث صورت گرفت. 

سیدسعادت منصور نادری وزیر شهر سازی و مسکن ضمن ارائه تصویر عمومی از وضعیت کنونی ساحه دارالامان، گفت: در حال حاضر ما توانسته ایم که ظرفیت کاری مناسب در سطح وزارت شهرسازی و مسکن ایجاد نمائیم، و در این وزارت انجنیران با تحصیلات عالی وجود دارند که توانایی اجرای امور را با معیارهای قبول شده دارا می باشند.

او اضافه کرد: تلاش ما این است که در عرصه شهرسازی، برنامه های بهتر و پلان های معیاری داشته باشیم.

در جلسه روی ساحه دارالامان بحث همه جانبه صورت گرفت و رئیس جمهور غنی در جمع بندی این بحث ها علاوه بر ستایش از وزارت شهرسازی و مسکن گفت: از صدمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان باید در قصر دارالامان تجلیل صورت بگیرد و تا آن زمان کار بازسازی این قصر باید به اکمال برسد.

رئیس جمهور غنی افزود، پلان های کاری باید منظم، منسجم و هماهنگ باشند، تلاش ما این است که ظرفیت های انجنیری در ادارات تثبیت شود و تاکید کرد که ساحات سبز کابل باید حفاظت شود.

کار بازسازی قصر دارلمان در اوایل سال جاری خورشیدی آغاز گردید و بخش اول که آن پاک سازی این منطقه تاریخی بود، دو ماه قبل به پایان رسید.

در حال حاضر انجنیران داخلی در تلاش بازسازی این قصر میباشند.

حکومت سال گذشته 16.5 میلیون دالر را برای بازسازی این قصر اختصاص داده بود.

کار بازسازی قصر دارالامان تا شش ماه دیگر به پایان میرسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد