کار-پروژه-محیط-زیستی-در-کشور-آغاز-می‌شود

مسوولان اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گویند که به منظور آغاز مجدد ۳۲ پروژه در کشور به ارزش مجموعی ۸۹۵ میلیون دالر، با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ حافظ عزیزالرحمن، سرپرست اداره ملی حفاظت از محیط زیست در نشست خبری امروز (شنبه، 22 اسد) گفت که صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF) در سطح کشورهای جهان مجموعا در بخش مدیریت تغییر اقلیم 4800 پروژه داشته که از این میان 32 پروژه آن مربوط افغانستان بوده و از این میان 17 پروژه تکمیل شده، 5 پروژه تحت کار است و 9 پرژوه دیگر آن تحت بررسی قرار دارد.

عزیزالرحمن افزود که این 32 پروژه به مجموعی 895 میلیون دالر ارزش دارد که با هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی صورت گرفته است.

سرپرست اداره محیط زیست در پاسخ به اینکه در مورد آتش‌سوزی جنگلات این اداره چه برنامه‌ای را روی دست دارد گفته است:« به منظور حفظ و انکشاف ساحات سبز، بیش از 20 میلیون و 500 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر و گونه‌های نباتی در مناطق آسیب دیده از اثر آتش‌سوزی و سیلاب غرس شده است.

در همین حال، روح الله امین، رییس تغییر اقلیم اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گوید که فعال سازی لابراتوارهای محیط زیستی در ولایت‌های هرات، قندهار، بلخ و ننگرهار، تسوید اسناد حقوقی، بازنگری پلان ستراتیژیک اداره و تدوین پلان عملیاتی، پالیسی ملی محیط زیست، پالیسی کنترول و ‏کاهش پلاستیک یکبار مصرف و طرح محیط زیستی شهر کابل، بخشی از دست آوردهای این اداره در یک سال اخیر می‌باشد.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

کار 32 پروژه محیط زیستی در کشور آغاز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد