کارمندان-دولت-سالانه-سه-میلیارد-دالر-رشوه-میگیرند

دیدبان شفافیت افغانستان اعلام کرد که سومین چالش سر راه حکومت فساد گسترده است و سالانه کارمندان دولتی سه میلیارد دالر رشوه میپردازند.

به گزارش افغان خبر: دیدبان شفافیت افغانستان امروز پنج شنبه (18قوس) در کابل نتیجه گزارش تحقیقی تازه‌ی خویش را به شنر رساند که در آن فساد اداری بعد از امنیت و بیکاری سومین چالش حکومت گفته شده است.

سید اکرام افضلی رییس دیدبان شفافیت افغانستان بر اساس این گزارش می گوید که افغان ها سالانه نزدیک به سه میلیارد دالر رشوه پرداخت می کنند.

این تحقیق که بیشتر از ۷ هزار شهروند افغان صورت گرفته است، ۸۰ درصد شان گفته اند که وضعیت فساد بدتر از دو سال قبل شده است و آن ها اظهار کرده اند که فساد نقش عمده در تقویت و حمایت از هراس اگفنی داشته است.

بر بنیاد تحقیق دیدبان شفافیت افغانستان، نزدیک به ۷۰ درصد اشتراک کنندگان، محاکم، قضات و دادستانی ها را فاسد عنوان کرده اند.

از سوی هم، سفیربریتانیا در کابل ابراز نگرانی کرده است که موجودیت فساد اداری در افغانستان خطرناک است و باید حکومت وحدت ملی در برابر کمک های بروکسیل، حساب ده باشد.و

دومینیک جرمی سفیر بریتانیا در کابل بیان کرد:"وضعیت فساد اداری در افغانستان خطرناک است. پولی که ما میدهیم، به هدف تغییرات در زندگی مردم افغانستان داده می شود و فساد مهار شود، حساب دهی باشد".

سفیر بریتانیا خاطرنشان کرد که دولت افغانستان باید بالای اصلاحات عمده تمرکز کنند و کشورهای دیگر نیز در قبال افغانستان مسوولیت دارند که با حکومت افغانستان همکاری نموده و فساد را ریشه کن نمایند.

با اینکه حکومت در سال های اخیر کار های نمایشی را برای رفع فساد اداری در کشور انجام داده و چندین نهاد مبارزه با فساد را ایجاد کرده اما هنوز بخش بزرگ از مشکل مردم شروه ستانی است.

کارمندان دولت سالانه سه میلیارد دالر رشوه میگیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد