کانادا-به-اسکان-۴۰-هزار-پناه‌جوی-افغان-متعهد-است

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، شرایط افغانستان را «دلخراش» خوانده و گفته است که به اسکان ۴۰ هزار پناه‌جوی افغان متعهد هستیم.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های کانادایی به نقل از نخست‌وزیر این کشور گزارش داده‌اند که کانادا با چالش‌هایی در رسیده‌گی به پرونده پناهنده‌گانی که در تلاش فرار از این کشور جنگ زده‌اند، مواجه است.

آقای ترودو که دولت او وعده اسکان ۴۰ هزار پناه‌جوی افغان را داده بود، روز چهارشنبه گفت که تصرف افغانستان توسط طالبان وضعیت را «به طرز باورنکردنی دشوار» می‌کند.

او در یکی از رسانه‌ها در کیچنر اونت گفته است: «همان‌طور که تصور می‌شود، طالبان دقیقاً در بیرون آوردن مردم از افغانستان به کانادا مفید نیستند.»

نخست‌وزیر کانادا افزوده است که کشورش به همکاری شرکای خود در منطقه و متحدانش در سراسر جهان ادامه می‌دهد.

ترودو گفته است که دولت او متعهد به استقبال از ۴۰ هزار تن از جمله ترجمان‌ها و کسانی‌ که با ارتش کانادا کار می‌کردند، است.

نخست‌وزیر کانادا هم‌چنان افزوده که در میان این ۴۰ هزار ویزا، ویزای حمایت بشردوستانه برای فعالان این عرصه را نیز فراهم می‌کند.

این در حالی است که شماری از جریان‌های مخالف دولت ترودو از طی مراحل پرونده‌های همکاران محلی دولت کانادا انتقاد کرده‌اند.

به گفته آنان این شمار از شهروندان افغانستان جان خود را برای حمایت از ماموریت نظامی کانادا به خطر انداختند، اما در یک تشریفات دست‌وپاگیر بند مانده‌اند.

کانادا به اسکان ۴۰ هزار پناه‌جوی افغان متعهد است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد