کانکور-ولایت-در-یک-دور-به-مدت-یک-هفته-برگزار-می‌شود

امتحان سراسری کانکور ۳۳ ولایت کشور اواخر ماه سنبله در یک دورِ یک هفته‌ای برگزار می‌شود و به ادامه آن امتحان کانکور کابل در دو روز دیگر گرفته خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقدیر خاموش، سرپرست ادراه ملی امتحانات کانکور در نشست خبری گفت که تمام امکانات برای اخذ امتحان سراسری کانکور گرفته شده و بزودی امتحانات کانکور در کابل و ولایت برگزار خواهد شد.

خاموش از تاریخ دقیق امتحان کانکور چیزی نگفت اما؛ گفته که به احتمال زیاد در آخر ماه سنبله شروع شود.

‏خاموش تاکید کرد که مبلغ ۸۸ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۸۹ افغانی عواید جمع آوری و مبلغ ۸۶ میلیون افغانی در بخش های اداری و ‏تخنیکی به مصرف رسیده است که با این حال، بیش از ۲ میلیون افغانی به عواید دولت افزود شده است.

‏مسوولان اداره ملی امتحانات کانکور در مورد کارنامه یک‌ساله‌ این اداره می‌گویند که «چاپ و توزیع ۷۵ هزار و ۲۹۲ کارت شمولیت امتحانات، ۲۱۸ هزار و ۴۷۵ فورم امتحانات، ۴ هزار فورم امتحان اکادمی پولیس، ۲۱ هزار فورم تثبیت سویه علما، ۱۴ هزار و ۲۷۰ فورم امتحان انستیتیوت های طبی، ۱۴ هزار و ۵۰۰ کارت شمولیت امتحان اکمال تخصص و ‏شورای طبی، ۴۹ هزار و ۸۶۱ کارت امتحان بست‌های معلمین و نزدیک به 10 هزار کارت امتحان برنامه ماستری از دست آوردهای این اداره در یک سال می‌باشد».

آژانس افغان نیوزـ مهدی انصاری

کانکور 33 ولایت در یک دور به مدت یک هفته برگزار می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد