کاهش-درصدی-زنان-کارمند-در-ادارات-دولتی

مسوولان اداره ملی احصاییه و معلومات می‌گویند که پس از روی کار آمادن امارت اسلامی در کشور، ۱۵ درصد حضور زنان کارمند در ارگان‌های دولتی کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ عصمت الله حکیمی، معاون مسلکی اداره ملی احصاییه و معلومات امروز( پنج‌شنبه، 10سنبله) در نشست خبری گفت که پس از تسلط امارت اسلامی در افغانستان حضور زنان در ارگان‌های دولتی ۱۵ درصد کاهش یافته است.

حکیمی افزود که کارمندان ملکی در ارگان‌های دولتی سال گذشته 4 صد و ۱۴ هزار بود اما؛ امسال به 4 صد و ۵ هزار رسید که نسبت به سال گذشته دو فیصد کاهش کارمندان ملکی را نشان می‌دهد.

معاون مسلکی اداره ملی احصاییه و معلومات در پیوند به نشر ارقام‌های فقر از سوی سازمان‌های بین‌المللی گفت که آمار که از سوی این نهاد‌ها نشر شده نادرست و غیر واقعی است  و آنان از روی تخمین و گمان ارقام‌ فقر را نشر می‌کنند.

او تاکید کرد که در سال ۱۳۹۹ سروی که از سوی اداره ملی احصاییه و معلومات ثبت شده، نشان می‌دهد که  ۴۷.۱ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و تاهنوز هیج سروی دیگر صورت نگرفته است.

حکیمی افزود که امارت اسلامی در تلاش است تا در جریان سال روان با کمک مالی سازمان جهانی غذا، ارقام جدید از میزان فقر مردم در کشور ارائه کند.

فقیر محمد زیار، سرپرست اداره ملی احصاییه و معلومات گفت که در یک سال گذشته ۲ میلیون و ۱۷۷ هزار شناسنامه الکترونیکی در مرکز و ولایت‌های کشور توزیع شده است.

زیار افزود که در حال حاضر ۶۸ مرکز توزیع شناسنامه الکترونیکی در سطح کشور فعال است که از این میان ۱۵ مرکز در کابل و ۵۳ مرکز در ولایت‌ها فعالیت دارند.

او گفت که از آغاز روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی تا کنون به صورت مجموعی ۸.۲ میلیون شناسنامه توزیع شده است.

سرپرست اداره ملی احصاییه و معلومات می‌گوید که سه میلیون شناسنامه الکترونیکی با لوگوی جمهوریت در حال چاپ است و هر هفته نزدیک به ۲۰۰ هزار شناسنامه وارد کشور می‌شود.

او گفت که در یک سال گذشته با توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی، 1 میلیارد و ۶۰ میلیون افغانی عواید جمع آوری شده است.

مسوولان اداره ملی احصاییه و معلومات می‌گوید که سنجش میزان تولیدات ناخالص داخلی و بیلانس تجارتی، ارزیابی شاخص‌های دموگرافی، جمع آوری معلومات پیرامون وضعیت زراعت و کشت گندم و برنج، جمع آوری و نشر ارقام و معلومات پیرامون موضوعات اقتصادی، اجتماعی، آموزش، صحت و محیط زیست و شریک ساختن معلومات مورد نیاز با ادارات سکتوری، از اجراات مهم این اداره در یک سال اخیر می‌باشد.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

کاهش 15 درصدی زنان کارمند در ادارات دولتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد