کسانی-که-در-دام-تروریستان-گرفتار-میشوند-را-نجات-دهید

رئیس اجرائیه کشور در دیدار با اعضای پارلمان جوانان، از ایجاد تیم های رضا کار در ولایت ستایش کرده و گفت کسانی که به اثر ضعف اقتصادی در دام تروریستان گرفتار می شوند را نجات دهید.

به گزارش افغان نیوز: اعضای پارلمان جوانان در این دیدار از تشدید نا امنی‌ها و افزایش تلفات ناشی از آن به عنوان بزرگ‌ترین چالش و نگرانی در سراسر کشور و به‌خصوص شمال کشور یاد نموده و خواستار مدیریت جنگ، تقویت نیروهای امنیتی و گزینش جنرالان شایسته برای مقابله با گروه‌های تروریستی گردیدند.

آنها بی‌کاری و اعتیاد به عنوان دو مشکل بزرگ دیگر یاد نمودند که بیش‌ترین آسیب را به جوانان وارد نموده است، از رییس اجراییه خواستند تا در جذب کادرهای علمی جوانان به نهادهای دولتی و فراهم نمودن زمینه‌های تحصیل و بورسیه‌های تحصیلی به جوانان واجد شرایط، آنان را یاری رسانند.

مشکلات و چالش‌های موجود در بخش‌های معارف، زراعت، صحت، سرک، برق، معادن و پارک‌های صنعتی در ولایات و مناطق مختلف کشور، مشمول موضوعاتی بود که جوانان به آن تاکید نموده و خواستار رسیدگی به آن‌ها گردیدند.

رییس اجراییه کشور در حالی که از نا امنی‌ها به عنوان بزرگ‌ترین چالش یاد نمود، بازپس گیری ولسوالی کوهستانات ولایت فراه، مناطقی در ولایت بغلان، بازگشایی راه کندز- تخار و آمادگی مردم و نیروهای امنیتی در ولایت غور برای بازپس گیری ولسوالی تیوره از طالبان را مشمول دستاوردهای نیروهای امنیتی کشورعنوان نمود.

دکتور عبدالله عبدالله با بیان این مطلب که کشور با یک جنگ سرتاسری رو به رو است و تاثیرات آن در تمام ابعاد زندگی مردم ملموس است، تحرکات اخیر نیروهای امنیتی در همکاری و هماهنگی با مردم، برای سرکوب گروه‌های تروریستی را مهم ارزیابی کرد.

رییس اجراییه ، نیروهای امنیتی را متشکل از جوانان دانست و از نقش مهم، موثر و حیاتی آنان در دفاع از تمامیت ارضی و ارزش‌های دینی و ملی کشور، امتنان نمود.

رییس اجراییه در همین‌حال از رییس، معاون و اعضای پارلمان جوانان خواست تا هر کدام در ولایات خویش، به صورت انفرادی و جمعی به تنویر افکار عامه بپردازند و جوانانی را که احساس می‌کنند، به دلیل مشکلات اقتصادی به دام تروریستان می‌افتند، نجات دهند. زیرا با نجات این جوانان از توطئه‌های دشمنان افغانستان، نه تنها این جوانان را که خانواده‌ها و مردم بی‌گناه را نیز نجات می‌دهند.

وی علاوه کرد، در حالی که تشکیل شبکه رضاکار از سوی جوانان را گامی عالی عنوان نمود، تاکید نمود که اقداماتی مهم در بخش‌های امنیت، زراعت، برق و معادن در حال انجام است و در عین‌حال تلاش‌ها برای ایجاد اداره مستقل برای افراد دارای معلولیت نیز ادامه دارد.

در همین‌حال رییس اجراییه کشور از جوانان خواست تا آنان نیز نقش خویش را در آگاهی مردم برای برخورد سالم با تمام اقشار جامعه و به ویژه افراد دارای معلولیت ایفا نمایند تا هیچ‌کسی احساس محرومیت ننماید.

عبدالله، هم‌چنان تاکید نمود که در جذب کادرهای علمی جوانان در نهادهای دولتی اقدام نموده و در فراهم ساختن زمینه‌های مناسب برای تحصیلات جوانان واجد شرایط نیز به صورت جدی و همه جانبه اقدام می‌شود.

دکتور عبدالله عبدالله به پارلمان جوانان اطمینان داد که زمینه‌های لازم برای همکاری با آنان از طریق نهادهای دولتی را فراهم می‌سازد.

رییس اجراییه با بیان اینکه معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ بودیجه کافی برای حمایت از جوانان در عرصه‌های مختلف را دارد، علاوه نمود که افزون بر معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، به مشکلات شما، از طریق کمیته اقتصادی، شورای وزیران، کابینه و ریاست اجراییه رسیدگی می‌نماییم.

در این دیدار، معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ، حمایت رییس اجراییه از جوانان، به خصوص اعضای پارلمان جوانان را بی‌پیشینه دانست و از آن قدردانی نمود.

کسانی که در دام تروریستان گرفتار میشوند را نجات دهید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد