کشتار-بس-است؛-از-آتش-بس-حمایت-می-کنیم

برخی از عالمان دینی و نهاد های مدنی ضمن حمایت از اعلام آتش بس از سوی طالبان و حکومت می گویند که قبرستان های افغانستان پر از شهید می باشند و باید هرچه زود تر از کشتار مردم جلوگیری شود.

به گزارش افغان نیوز: علمای دینی و نهاد های مدنی جوانان، روز یکشنبه(20، جوزا) در مرکز اطلاعات و رسانه ها از آتش بس میان دولت افغانستان و گروه طالبان حمایت کردند و خواستار صلح و امنیت در سراسر کشور شدند.

داکتر کمال سادات، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت:  مردم افغانستان از سه روز آتش بس طالبان استقبال می کنند و امید دارند که فرهنگ صلح ادامه پیدا کند. زیرا جنگ و ناامنی راه حل نیست و باید همۀ افغان ها متحد شوند و برای آبادانی کشور تلاش ورزند.

عمر یعقوبی، نماینده جوانان تصریح داشت؛ جوانان از اعلام آتش بس که توسط دولت و طالبان اعلام شده است، استقبال می کنند و امید وارند که این تصمیم به تحقق صلح دایمی در افغانستان کمک کنند.

مولوی حسین شاه ناصری یکی از عالمان دین ضمن استقبال از اعلام آتش بس گفت: نیم قبرستان افغانستان پر از شهید می باشد و باید جلوی این قتل گرفته شود؛ زیرا صلح زمینه ساز پیشرفت و ترقی بوده و برای همین مسئله اعلام آتش بس برای مدت سه روز نیز قابل قدر است.

 امین الدین مظفری عضو شورای عالی صلح ضمن حمایت از اعلام آتش بس گفت که صلح یک نیاز جدی برای جامعه جنگ زده افغانستان بوده و برای تحقق آن باید تلاش کنیم.

 وی افزود؛ این آتش بس بر اساس خواست شورای علما بوده و شورای عالی صلح از دو طرف درگیر جنگ میخواهد که برای آتش بس دایمی اقدام کنند.

این درحالی است که پس از اعلام آتش بس از سوی رییس جمهور غنی، رهبری گروه طالبان به جنگجویان شان دستور دادند که در سه روز عید سعید فطر دست از هر گونه حملات بالای نیروهای افغان بردارند.

کشتار بس است؛ از آتش بس حمایت می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد