کم-کاری-حکومت-در-دو-سال-گذشته-سبب-افزایش-فاصله-بین-ملت-و-دولت-شده-است

شماری از فعالان مدنی می‌گویند؛ مسئولان حکومت در دو سال گذشته به فکر زد و بندهای سیاسی و تیمی شان بودند و هیچ توجهی به وضعیت کشور نداشتند و این امر سبب افزایش فاصله بین حکومت و ملت شده است.

به گزارش افغان خبر؛ عبدالواسع صالحی رئیس بنیاد اجتماعی صالحی امروز (دو شنبه 19 میزان) در یک برنامه خبری گفت؛ در دو سال گذشته میان حکومت و ملت هیچ هماهنگی وجود نداشته است و همین ناهماهنگی سبب سقوط ولایت قندوز به دست طالبان شده است و افزایش ناامنی در ولایت‌های هلمند، ارزگان، غزنی، فراه، ننگرهار، بغلان، بدخشان و کابل نیز بستگی به این امر دارد.

آقای صالحی گفت؛ کم کاری حکومت در سال اخیر نیز یکی از عوامل افزایش ناامنی در سطح کشور به حساب می‌آید.

از سوی دیگر حمیده وردک رئیس روند عدالت افغانستان گفت؛ سران حکومت وحدت ملی از روز آغازین کار خود، درگیر منافع شخصی و گروهی خود هستند و هیچ توجهی به وضعیت امنیتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ندارند.

خانم وردک افزود؛ دولت افغانستان دو سال قبل یک پیمان بسیار مهم با کشور امریکا امضا کرد که از ان روز به بعد وضعیت امنیتی هر روز خراب‌تر میشود و اگر این پیمان برای بهبود امنیت کشور نباشد باید دولت تجدید نظر کند.

او گفت؛ امریکا به تفاهم نامه امنیتی که با افغانستان داشت عمل نکرده است و باید دولت در این رابطه تجدید نظر کند. 

خانم وردک از جامعه جهانی خواست که حکومت وحدت ملی را وادار سازد تا در راستای تامین امنیت و بهبود وضعیت اقتصادی باشندگان کشور اقدام موثر کند. او افزود؛ جامعه جهانی 15.2 میلیارد دلار در مدت چهار سال به افغانستان کمک می‌کند و باید این پول در سکتورهای مصرف شود که افغانستان پس از 2020 به مرحله خود کفایی برسد.

کم کاری حکومت و افزایش ناامنی در سراسر کشور سبب شده است که هزارها شهروند به کشور های دیگر پناهنده شوند.

 

کم کاری حکومت در دو سال گذشته سبب افزایش فاصله بین ملت و دولت شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد