کمبود-آب-آشامیدنی-و-نبود-خدمات-شهری؛-دو-مشکل-بزرگ-شهروندان-کابل

باشندگان غرب کابل در دیدار معاون رئیس جمهور، با ابراز دو مشکل عمده (کمبود آب آشامیدنی و هدم خدمات مناسب شهری) بیان داشتند که شهرداری کابل برنامه بهسازی دشت برچی را سرعت بخشد.

به گزارش افغان نیوز: بزرگان ساحه غرب شهر کابل از اجرای برنامه های شهری از جمله، طرح بهسازی دشت برچی، تعدیل واحدهای اداری مناطق مرکزی و سایر پروژه های بزرگ که درمناطق مرکزی اخیرا از سوی حکومت وحدت ملی، برنامه ریزی و یا تطبیق شده است، ابراز قدردانی کردند.

بزرگان ناحیه 13 شهر کابل، هم چنین خواستار تسریع توسعه سرک 20 متره شهرک عرفانی شده تاکید کردند که کار مقدماتی و سروی آن قبلا از سوی شهر داری کابل تکمیل گردیده است و مردم منتظر شروع کار عملی این جاده می باشند.

به گفته دیدار کنندگان، پروژه بهسازی شهر داری کابل از سال گذشته به این طرف در برخی از نقاط ناحیه سیزدهم آغاز شده و مردم انتظار دارند تا این روند از سوی شهر داری کابل سرعت داده شود و در سال آینده مناطق دیگر این ناحیه هم در پلان بهسازی شهرداری کابل گنجانیده شود.

دیدار کنندگان افزودند که با توجه به تراکم جمعیت در ناحیه 13 شهر کابل، مردم به مشکلات چون کمبود آب آشامیدنی، عدم ارائه خدمات شهری مناسب، کمبود مراکزی صحی و مکاتب مواجه بوده و خواهان اعمار ساختمان مکاتب نسوان سید الشهدا، لیسه عالی کاتب و لیسه نسوان زینب کبرا هستند.

دیدار کنندگان افزودند که قرار داد اعمار ساختمان در مکاتب ذکرشده قبلا با مؤسسه اترا نهایی شده ولی به دلایل نامعلوم هنوز وزارت معارف آن را نهایی نکرده است.

معاون رئیس جمهور گفت که در آینده شفاخانه محمد علی جناح در دشت برچی به فعالیت آغاز خواهد کرد و مشکلات مردم از ناحیه خدمات صحی کاهش خواهد یافت.

وی مشکلات از قبیل کمبود آب آشامیدنی و فقدان خدمات مناسب شهری، را یک مشکل عمومی در سطح کشور عنوان کرده گفت: حکومت وحدت ملی برای حل این مشکلات شورای عالی توسعه شهری و شورای عالی آب و اراضی را ایجاد کرده تا در سطح کشور یک پلان جامع و فرا گیر را طرح و با شناسایی اولویت ها به مشکلات شهری، اراضى و آب رسیدگی کنند.

معاون رئیس جمهور هم چنان خواهان همکاری بیشتر مردم با نهادهای حکومتی از جمله شهر داری کابل شده تأکید کرد که انتظار می رود مردم فهیم ما، منافع و مصالح عامه را بر منافع شخصی، ترجیح داده با نهاد های مسئول همکاری جدی نمایند.

 

کمبود آب آشامیدنی و نبود خدمات شهری؛ دو مشکل بزرگ شهروندان کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد