کمک-بشری-قبرس-جنوبی-به-مردم-افغانستان

اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) اعلام کرده است که قبرس ‌جنوبی، بیش از ۹۸ هزار یورو برای حمایت از مردم افغانستان کمک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ اوچا امروز (چهارشنبه، 22 قوس) در ایکس نگاشته است که قبرس جنوبی بیش از98 هزار و 468 یورو برای حمایت از فعالیت‌های اضطراری در افغانستان، به صندوق بشردوستانه افغانستان کمک کرده است.
به گفته این نهاد، قبرس جنوبی از سال 2021 بدین سو، بیش از 177 هزار یورو به افغانستان کمک کرده است.
این در حالی است که با فرا رسیدن فصل زمستان و اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان و ایران، نگرانی‌ها در مورد بحران انسانی را در کشور افزایش داده است.
به تازگی سازمان ملل برای رسیدگی به بحران بشری در جهان برای سال آینده‌ میلادی، ۴۶ میلیارد دالر بودجه درخواست کرده که از این میان سه میلیارد آن مربوط افغانستان می‌شود.
به گفته اوچا، افغانستان در میان پنج کشوری است که به بیشترین کمک‌ بشری نیاز دارد و در سال آینده میلادی برای کمک رسانی نیاز به سه میلیارد دالر دارد.
این دفتر در سال ۲۰۲۳ برای افغانستان چهار میلیارد و شش میلیون دالر درخواست داده بود اما؛ این میزان بودجه تامین نشد و به‌گفته‌ اوچا، در نتیجه‌ شکاف مالی، ۱۰ میلیون نفر از ماه می تا نوامبر در افغانستان دسترسی به کمک‌های غذایی را از دست دادند.

کمک بشری قبرس جنوبی به مردم افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد