کمک-های-جامعه-جهانی-به-افغانستان-کشور-های-خارجی-را-آباد-کرد

شماری از فعالانی مدنی می‌گویند؛ با پول کمک شده از سوی جامعه جهانی به افغانستان، در دبی و امارات متحده عربی بلند منزل‌ها ساخته شد اما برای رشد وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشورمان هیچ اقدام نشده است.

به گزارش افغان خبر؛ فعالانی مدنی امروز (شنبه 17 میزان) در یک برنامه خبری در کابل گفتند؛ فساد در ادارات دولتی در مدت 15 سال گذشته سبب شده است که میلیاردها دلار کمک شده به نفع شخصی استفاده شود و هیچ خدمت برای مردم صورت نگرفته است.

جنرال زلمی وردک یک تن از فعالان مدنی گفت؛ در 15 سال گذشته حدود چهار میلیون نفر کشته و دو میلیون دیگر نیز زخمی شده اند، و دلیل اصلی آن فساد در ادارات دولتی و نظامی کشور شمرده میشود.

او تصریح میکند که تمام کمک های جامعه جهانی در کشور های بیرونی از سوی حکومتی ها و زورمندان سرمایه  گذاری شده و بلند مزل ها آباد شد، اما روند زندگی مردم در داخلی کشور هر روز رو به وخامت است.

آقای وردک گفت؛ سران حکومت وحدت ملی به وعده‌های خود عمل نکرده است و باید جامعه جهانی بالای انان فشار وارد کند تا مبلغ 15.2 میلیارد دلار کمک شده را به راه درست مصرف کند نه در راستای منافع شخصی شان.

از سوی دیگر عبدالستار عیار گفت: مدت 15 سال از حضور نظامی امریکا و حامیانش در افغانستان می‌گذرد و در این مدت بیش از 5 هزار میلیارد دلار هزینه شده است اما در وضعیت امنیتی هیچگونه پیشرفتی رخ نداده است. او افزود؛ وضعیت امنیتی به حد خراب شده است که قیمت یک قرص نان ده افغانی در ولایت قندوز به 180 افغانی به فروش می‌رسد.

در همین حال داکتر عبدالعلی وارث گفت؛ رهبران حکومت خودشان را به خواب غفلت زده اند و هیچ توجهی به وضعیت امنیتی و فقر موجود در کشور ندارند. او افزود؛ با وجود کمک میلیاردها دلار از سوی جامعه جهانی به افغانستان، میزان فقر افزایش یافته است.

وارث گفت؛ عامل اصلی افزایش ناامنی درکشور سران حکومت وحدت ملی و امریکا اند و مردم کشور خواهان ختم جنگ و آوردن صلح هستند.

به گفته فعالان مدنی وضعیت امنیتی در سال جاری هر روز بدتر از دیروز میشود و سران حکومت هیچ اقدام موثر در زمینه بهبود امنیت نکرده اند.

کمک های جامعه جهانی به افغانستان کشور های خارجی را آباد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد