کمیته-تنظیم-تسهیلات-برای-بازرگانان-بازگشت-کننده-افتتاح-شد

وزارت صنعت و تجارت از آغاز به کار کمیته تنظیم ایجاد تسهیلات برای بازرگانان و صنعت‌کاران بازگشت کننده افغان از کشورهای بیرونی خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که کمیته تنظیم ایجاد تسهیلات برای تاجران و صنعت‌کاران عودت‌کننده تحت ریاست نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت و اعضای این کمیته افتتاح گردیده است.

طبق خبرنامه، آقای عزیزی گفته است که بازرگانان بازگشت کننده از امتیازهای مانند معافیت مالیاتی به مدت 5سال، توزیع زمین در پارک‌های صنعتی، توزیع نمرات رهایشی، ایجاد دفتر خاص، ایجاد دفاتر ساحوی در بنادر، صدور ویزای درازمدت برای انجنیران و کارمندان برخودار خواهد شد.

به گفته آقای عزیزی فعالیت در پارک‌های صنعتی که دارای برق، گاز و محل بود و باش باشد، اعطای معافیت گمرکی برای دوعراده موتر، اعطای معافیت گمرکی برای صنعت‌کاران در بخش ماشینری، ارایه خدمات بانکی، اعطای معادن با شریط آسان، ایجاد پارک‌های صنعتی، مارکیت‌ها و مراکز تجارتی در جوار شهرک‌های رهایشی، راه‌اندازی ورکشاف‌ها و برنامه‌های جهت رشد ارتقای ظرفیت، فراهم‌سازی تسهیلات ماشینری و ایجاد مراکز در زون‌ها برای فابریکه‌های کوچک با داشتن شرایط خاص از دیگر امیتازهای است که برای تاجران و صنعت‌کاران عودت‌کننده در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که با آغاز اخارج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان در اوایل ماه نوامبر سال جاری میلادی، بر اساس دستور ملا هبت‌الله آخوندزاده کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجران بازگشت کننده به ریاست  معاونت اداری رییس‌الوزرای ایجاد شد.

برای پیش‌برد کار این کمیسیون، کمیته‌های 12گانه‌ در نظر گرفته شده است که یکی از آن کمیته‌ها، کمیته تنظیم ایجاد تسهیلات برای تاجران و صنعت‌کاران بازگشت کننده به ریاست سرپرست وزارت صنعت و تجارت باشد.

در این کمیته نمایندگان از وزارت‌های زراعت، آبیاری و مال‌داری، مهاجرین و عودت‌کنندکان، امورداخله و مالیه و ریاست عمومی استخبارات ‏و ریاست بانک مرکزی حضور دارند.

کمیته تنظیم تسهیلات برای بازرگانان بازگشت کننده افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد