کمیته-مبارزه-با-مواد-مخدر-شورای-وزیران-به-هدف-حل-مشکل-مواد-مخدر-در-کشور؛-تشکیل-جلسه-داد

کمیته مبارزه با مواد مخدر شورای وزیران به هدف بحث و بررسى روی دریافت راهکارها برای پيشگيرى از كشت، قاچاق، و نحوه رسیدگی به معضل مواد مخدر و تداوى معتادان در کشور؛ تشکیل جلسه داد.

به زگارش افغان خبر: جلسه کمیته مبارزه با مواد مخدر شورای وزیران روز چهار شنبه  تحت ریاست حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرائیه در کاخ شورای وزیران برگزار گردید.

در این جلسه وزیر مبارزه با مواد مخدر، معین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله، معین وزارت صحت عامه، رئیس دارالانشای شورای وزیران، سرپرست سره میاشت، سرپرست اداره مستقل ارگانهای محل، نماینده کمیته حالات اضطرار، نماینده وزارت حج و اوقاف و نماینده سارنوالی اختصاصی مبارزه با مواد مخدر شرکت كرده بودند.

معاون ریاست اجرائیه گفت که در این اواخر نگرانی مردم از افزایش اعتیاد در کشور افزایش یافته است.

محقق گفت که در تازه ترین مورد، نمایندگان و باشندگان ولسوالی های میرامور و شهرستان ولایت دایکندی كه به كابل آمده اند از افزایش بی پیشینه اعتیاد در این مناطق ابراز نگرانی کرده و از حکومت خواسته است که به این معضل رسیدگی کند.

وی هدف اين نشست را، بحث و بررسى روی دریافت راهکارها برای پيشگيرى از كشت، قاچاق، و نحوه رسیدگی به معضل مواد مخدر و تداوى معتادان در کشور به ویژه در ولسوالی میرامور بیان کرد.

براساس تازه ترین سروی انجام شده در سال روان ده درصد در کشت و چهل و سه درصد در تولید مواد مخدر افزایش رونما شده است.

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر افزود این وزارت برای نابودی مواد مخدر در کشور به گونه دوامدار کار و فعالیت دارد اما این فعالیت ها در تناسب به میزان کشت، قاچاق و تقاضای این پدیده ناچیز است.

وزیر مبارزه با مواد مخدر علاوه کرد که رسیدگی به معضل مواد مخدر نیازمند هماهنگی و همکاری نهادهای مسئول در این زمینه است.

سلامت عظیمی در خصوص معضل مواد مخدر در ولایت دایکندی گفت: وزارت مبارزه با مواد مخدر از نهادهای سکتوری در این زمینه خواستار همکاری شده و تاکنون هلال احمر وعده داده است که سه صد تخته کمپل همکاری خواهد کرد.

وزیر مبارزه با مواد مخدر علاوه کرد که این وزارت نیز برای رسیدگی به معضل مواد مخدر و اعتیاد در میرامور دایکندی تدابیری را روی دست دارد و در کنار سفر به این ولایت، از لحاظ مالی نیز همکاری خواهد کرد.

احمد جان نعیم معین وزارت صحت عامه نیز گفت که تلاش می کند تا در هماهنگی و همکاری سایر نهادها زمینه ايجاد كلنيك سيار و تداوی معتادان در ولسوالی میرامور ولایت دایکندی را مهیا سازد.

همچنان دل جلسه فیصله شد که مردم و باشندگان محل نیز برای جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر در منطقه به عنوان نیروی اطلاعاتی و همکار با نیروهای امنیتی کار کنند.

کمیته مبارزه با مواد مخدر شورای وزیران به هدف حل مشکل مواد مخدر در کشور؛ تشکیل جلسه داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد