کمیته-گزینش-افراد-شایسته-را-به-عنوان-کمیشنران-انتخاباتی-تعیین-کند

شماری از فعالان مدنی امروز در یک برنامه‌ی خبری بیان کردند؛ کمیته گزینش دور از زد و بند های سیاسی افراد شایسته را به عنوان کمیشنر در کمیسیون های انتخاباتی معرفی نماید.

به گزارش افغان خبر: کمیته  گزینش روز گذشته اعلام کرد که 720 تن بخاطر عضویت در نهادهای انتخاباتی درخواست داده اند، که از جمع این افراد 21 تن برای کمیسیون مستقل انتخابات و 15 تن دیگر برای کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی میشود.

 پس از معرفی این افراد به دفتر ریاست جمهوری، شخص رئیس جمهور از میان آنها پنج نفر را برای کمیسیون سمع شکایات و هفت نفر را برای کمیسیون مستقل انتخابات گزینش خواهد  کرد.

اما شماری از نهاد های مدنی مرتبط با انتخابات، امروز یک شنبه (18میزان) در یک کنفرانس مطبوعاتی خواستار عدم مداخله حکومت در روند کار کمیته گزینش شدند و از این کمیته نیز خواستند تا افراد شایسته و بی طرف را برگزیند.

رحمت الله صالحی عضو بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان میگوید که حکومت افغانستان نباید در روند کار کمیته گزینش اعمال نظر نماید و بگذارد که این نهاد به صورت مستقل به کارش ادامه دهد.

از سوی هم حبیب الرحمن ننگ عضو گروه کاری مشترک نهادهای جامعه مدنی گفت که نهادهای انتخاباتی بدور از فضای حاکم سیاسی کارهای شان به پیش ببرند.

همچنان این فعالان مدنی از کمیته گزینش خواست که در فهرست متقاضیان اشخاص توانمند، ترکیب جنسیت و قوم را در نظر بگیرند.

او تاکید کرد که اگر حکومت یا نهاد دیگری در روند کار کمیته گزینش مداخله کنند آنها این اعمال را با مردم در میان میگذارند و استقلالیت شان را حفظ خواهند کرد.

پیش از این شماری از فعالان مدنی گفته بودند که اگر استقلالیت کاری کمیته گزینش حفظ نشود، نماینده نهاد های مدنی از این کمیته بیرون میشود.

کمیته گزینش افراد شایسته را به عنوان کمیشنران انتخاباتی تعیین کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد