کمیسیون-تدارکات؛-قرارداد-پروژه-بند-کمال-خان-را-تایید-کرد

ساخت پروژه فاز سوم بند کمال خان که بایک شرکت ترکی قرار داد شده بود، و گزارش های مبنی بر ورشکستگی این شرکت نشر شد، کمیسیون تدارکات این مسئله را بررسی کرده و دوباره مورد تایید قرار داد.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست محمد‌اشرف غنی رئیس‌جمهور کشور، ضمن بحث بالای گزارش هیأت خاص بررسی قرارداد فاز سوم بند کمال خان؛ پیشنهاد هیأت مذکور مبنی بر نتایج یافته‌های بررسی قرارداد پروژۀ متذکره را تایید کرد.

هیأت متذکره به اساس فیصلۀ قبلی کمیسیون تدارکات ملی به ترکیب نماینده‌های وزارت عدلیه و ادارۀ تدارکات ملی تحت ریاست معاون‌ دوم رئیس جمهور، تشکیل گردیده بود تا وضعیت شرکت پمتیک که یکی از سه شرکت طرف قرارداد پروژۀ فاز سوم بند کمال خان می باشد، را مورد بررسی قرار دهد.

طبق گزارش ارایه شده، هیأت جلسات متعدد را پیرامون موضوع به ‌اشتراک رئیس و اعضای هیأت و مقام‌های وزارت انرژی و آب و هم‌چنان وزارت اقتصاد برگزار نموده بود که اسناد مربوط به‌موضوع، ادعای ورشکستگی شرکت پمتیک را  مورد بررسی قرار داد.

براساس این گزارش، اسنادی که از چهار مرجع رسمی کشور ترکیه شامل محکمه اجرایی انقره، ریاست افلاس (ورشکستگی)، اداره ثبت تجارت و اطاق‌های تجارت انقره  صادر شده، توسط مکتوب سفارت افغانستان در ترکیه و وزارت امور خارجه بدست‌رس هیأت قرار گرفته که هیچ‌گونه ورشکستگی شرکت مذکور تأیید نشده، بلکه فعال‌بودن آن را تایید می‌دارد.

هیأت بررسی‌کننده در گزارش خویش پیشنهاد نموده‌است که با توجه به‌این‌که قرارداد فاز سوم پروژه ملی بند کمال خان امضا و پروسۀ تدارکاتی توسط کمیسیون تدارکات ملی تائید شده و با در نظرداشت این‌که شرکت اصلی طرف قرارداد، شرکت افغانی “آسیا بنا” بوده و دو شرکت دیگر شریک کاری آن است، تا زمانی‌که دلیل معتبری بر ورشکستگی شرکت پمتیک بدست نیآمده، قرارداد با اعتبار بوده و کار پروژه متوقف نشود.

کمیسیون تدارکات ملی نظر هیأت را مورد تایید قرار داده، علاوه بر آن فیصله نمود که  پروسۀ تحقیق ادامه یابد تا تمام جوانب حقوقی موضوع روشن‌تر شده و همچنان وزارت امور خارجه و سفارت افغانستان در انقره در این زمینه همکاری همه‌جانبه نمایند. در عین جریان از کار پروژه، نظارت واضح و جدی صورت گیرد.

کمیسیون تدارکات؛ قرارداد پروژه بند کمال خان را تایید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد