کنفرانس-ملی-تقویت-تحصیلات-عالی-گشایش-یافت

سرپرست وزارت تحصیلات عالی در کنفرانس ملی تقویت تحصیلات عالی گفت که رهبری این وزارت متعهد به پیشرفت و عصری سازی تحصیلات عالی کشور است.

به گزارش افغان نیوز؛ کنفرانس ملی تقویت تحصیلات عالی به منظور تقویت نظام تحصیلی از سوی وزارت تحصیلات عالی روز گذشته (سه‌شنبه، ۲ حوت) در دانشگاه کابل گشایش یافت.

مولوی ندا محمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفت که این وزارت با استفاده از تمام امکانات در راستای تقویت و بهبود نظام تحصیلی کشور تلاش می کند.

ندیم افزود که به مشکلات استادان دانشگاه رسیدگی و فضای مناسب کاری و تدریسی را برای آنان فراهم خواهد می‌کند.

اسامه عزیز، رییس دانشگاه کابل گفت که پس از چندین دهه جنگ در کشور، اکنون افغانستان در بخش های مختلف به ویژه تحصیلات عالی، به پیشرفت و تقویت نیاز دارد.

او گفت که این در این کنفرانس در رابطه به تقویت نظام تحصیلات عالی کشور بحث و تلاش صورت خواهد گرفت.

دکتور لطف الله خیرخواه، معین علمی وزارت تحصیلات عالی گفت: محور این کنفرانس، بحث روی تضمین کیفیت، نصاب، تحقیقات علمی، آموزش الکترونیکی و یک سلسله ساختار ها و زیر ساخت ها است.

او گفته که این کنفرانس نه تنها زمینه‌ای شریک کردن دست آوردهای تحقیقات علمی استادان، بلکه فرصتی برای تبادل نظریات به خاطر بهبود و تقویت تحصیلات عالی را فراهم می‌کند.

مولوی محمد نبی عمری، معین وزارت امورداخله درمورد اهمیت تعلیم و آموزش از دیدگاه دین مبین اسلام معلومات داد و تقویت نظام تحصیلات عالی کشور را به نفع نظام کشور دانست.

مولوی عتیق الله عزیزی، معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت:  اگر می‌خواهیم از احتیاج دیگران به خصوص کشور های همسایه رهایی یابیم، باید به نهادهای تحصیلی به ویژه تحصیلات عالی کشور توجه شود.

او ابراز امیدواری کرد که در نتیج کار این کنفرانس، درروشنایی تحقیقات علمی و بحث‌های تخصصی دانشمندان و صاحب نظران عرصه تحصیلات عالی کشور، نظام تحصیلات عالی کشور تقویت و رشد نماید.

قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه در این کنفرانس در رابطه به نقش و جایگاه استادان در بهبود وضعیت تحصیلات عالی کشور گفت که باید بخش‌های مختلف نهادهای تحصیلات عالی، معیاری شوند و مطابق به معیارهای عصر فعالیت کنند.

در این کنفرانس سه روزه، نزدیک به ۷۵ مقاله در مورد نصاب، تضمین کیفیت، تحقیقات علمی، آموزش آنلاین و سایر موارد مرتبط به تقویت نظام تحصیلی، از سوی استادان دانشگاه‌‌ها ارایه می‌شود.

 

 

کنفرانس ملی تقویت تحصیلات عالی گشایش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد