گارنیزیون-کابل؛-تظاهرات-جنبش-روشنایی-را-ممنوع-اعلام-کرد

فرماندهی گارنیزیون کابل تظاهرات جنبش روشنایی را که قرار است فردا برگزار شود، منع کرد و گفت؛ در صورت بروز مشکلات و تلفات جانی رهبران این جنبش مورد پیگرد قرار میگیرند.

به گزارش افغان خبر: جنبش روشنایی در پی برآورده نشدن خواست هایشان قرار است فردا سه شنبه (6میزان) تظاهرات گسترده را در سراسر جهان در برابر نمایندگی های سازمان ملل متحد به راه اندازند.

اما به تازگی فرماندهی گارنیزیون کابل با نشر اعلامیه‌ی گفته است؛ به دلیل نا امنی ها و احتمال بروز مشکلات در هنگام اعتراضات مدنی، تظاهرات را منع قرار داده است.

در اعلامیه این نهاد امنیتی امده است :"با در نظرداشت تجارب تلخ و جبران ناپذیر گذشته به سازماندهندهگان این مفکوره محترمین هر یک (جعفر مهدوی،محمدعلی اخلاقی،احمد بهزاد، ریحانه ازاد، عارف رحمانی ، غلام حسین ناصری، عبدالرحمن شیدانی ، ذوالفقار امید و داؤد ناجی) که رهبری جنبش به اصطلاح روشنائی را به عهده دارد خاطر نشان میگردد هر گاه تحرکات تحت عنوان اجتماعات، اعتصابات وتظاهرات صورت میگیرد و خسارات وتلفات را به بار می آورد به مسئولین و سازماندهندگان برخورد قانونی صورت میگیرد؛عاملین آن مورد تعقیب عدلی و قضائی قرار گرفته و در زمینه هیچ نوع اغماض صورت نخواهد گرفت".

این اداره تصریح کرده که تأمین امنیت تظاهر کنندگان به دوش نیروهای امنیتی است،اما به دلیل تهدیدات امنیتی باید این تظاهرات لغو گردد.

بر اساس این اعلامیه:"از آن جایی ‌که به اساس مواد قانون تامین امنیت تظاهرات کننده گان از جمله وظایف پولیس بوده ولی روی تهدیدات امنیتی در کابل پایتخت کشور تظاهرات ،اجتماعات و اعتصابات که قراراست از جانب جنبش به اصطلاح روشنائی راه پیمائی بعمل آید بر مبنی مسئولیت وظیفوی به اساس مواد ۲۰،۲۱،۲۲،۲۳،۲۴ مندرج قانون اجتماعات، اعتصابات، تظاهرات و فیصله شورای امنیت ملی کشور روی ملحوظات امنیتی ممنوع اعلام میگردد".

این گفته ها درحالی مطرح میشود که در تظاهرات قبلی جنبش روشنایی که به تاریخ دوم اسد صورت گرفت وقوع حمله انتحاری در میان معترضان بیش از 85 تن را شهید کرد و 300 تن دیگر را زخمی ساخت.

بسیاری از کارشناسان، مسئولین امنتیی را در ناکامی تامین امنیت معترضان متهم کرده و میگویند که حق هر شهروند است تا تجمعات مدنی برگزار نماید و نیروهای امنیتی مکلف به تأمین امنیت است.

گارنیزیون کابل؛ تظاهرات جنبش روشنایی را ممنوع اعلام کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد