گروگان-های-خارجی-را-با-فرماندهان-ارشد-مان-مبادله-میکنیم

طالبان مدعی شدند که یک زن و یک مرد کانادایی-آمریکایی در بند شبکه حقانی هستند و آنها برای رهایی این گروگان ها خواستار رهایی سه فرمانده ارشد شان از زندان کابل شده اند.

به گزارش افغان خبر: رویترز به نقبل از منابعی در میان طالبا گفته که شبکه حقانی در ازای آزادی خانواده کانادایی-آمریکایی خواستار رهایی سه عضو ارشد این گروه از زندان‌های افغانستان شده‌اند.

دو مقام ارشد طالبان صحت ویدئوی منتشر شده از خانواده کانادایی توسط شبکه حقانی را تائید کرده اند.

این دو مقام ارشد طالبان در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد که شبکه حقانی در بدل آزادی خانواده کانادایی-آمریکایی خواستار رهایی سه عضو ارشد این گروه از سوی دولت افغانستان شده است.

این مقامات طالبان خاطر نشان کردند که شبکه حقانی خواسته که سه عضو ارشد این گروه شامل برادر و مامای «سراج الدین حقانی» معاون گروه طالبان و رهبر شبکه حقانی آزاد شوند.

دو روز قبل ویدئویی از زوج گروگان‌کانادایی و آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش وزارت خارجه آمریکا و دولت کانادا را بر انگیخت.

در این ویدئو «کتلان‌کولمن» تبعه آمریکایی و شوهر کانادایی‌اش «جوشوا بوایل» که حالا دارای دو فرزند هستند از اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا و دونالدترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا خواسته است تا برای آزادی‌شان با شبکه حقانی معامله کنند.

این زوج کانادایی- آمریکایی سال 2012 میلادی در حالی ربوده شدند که به افغانستان سفر کرده بودند که در دوران اسارت‌شان دارای دو فرزند شده‌اند.

با این حال چند ماه قبل این گروه با انتشار ویدئویی خواستار توقف اعدام اعضای شبکه حقانی و طالبان شد و هشدار داد که در صورت تطبیق حکم اعدام بر زندانیان این گروه از سوی دولت کابل  آنها تمام اعضای خانواده گروگانها را خواهند کشت.

گروگان های خارجی را با فرماندهان ارشد مان مبادله میکنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد