یورش-در-نشست-علمای-شیعه-توهین-به-جامعه-تشیع-افغانستان-است

پس از اخلال نشست شورای علمای شیعه افغانستان، کمیسیون «پیگیری مطالبات جامعه تشیع» با نشر اعلامیه‌ای گفته است که یورش و اخلال نشست علمای شیعه توهین به کل جامعه تشیع است.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیسیون «پیگیری مطالبات جامعه تشیع» شب گذشته(شنبه، 24 ثور) با نشر بیانیه‌ای گفته این کمیسیون روز جمعه( 23 ثور) پنجمين نشست مشورتی خود را با اهداف گزارش عملکرد کمیسیون در راستای مطالبات جامعه شیعه و مشوره خواهی در رابطه‌ با نحوه ادامه کار برگزار کرده بود.

در بیانیه آمده است که این نشست با حضور آیت الله صالحی مدرس، رییس شورای علمای شیعه افغانستان، اعضای شورای علما و نمايند‌گان نهاد‌های حامی کمیسیون در مدرسه علمیه‌ رسالت دایر گردید که در جریان نشست شماری افراد مسلح از حوزه‌‌ ششم استخبارات وارد مدرسه شده و با اهانت به شخصیت ها و اعضای حاضر در نشست، با خشونت‌ شرکت کنندگان را متفرق کردند.

بیانیه افزوده است که‌ کمیسیون پیش از برگزاری نشست، جهت تأمین امنیت با حوزه‌ی ششم پولیس هماهنگی لازم کرده بود و 4 نفر از نیروهای حوزه ششم پولیس نیز در دروازه مدرسه حاضر بودند.

در بیانیه تاکید شده است که اما؛ مهاجمان بدون اعتنا به این نیروها وارد مدرسه و اجلاس شده‌ برخورد‌های «اهانت بار» و «خلاف قانون» را اعمال نمودند.

کمیسیون «پیگیری مطالبات جامعه تشیع» در بیانیه خود این عمل را «زشت، تأسف بار و توهین» به کل جامعه‌ی شیعه افغانستان دانسته و شدیدا آن را تقبیح می نماید.

کمیسیون پیگیری مطالبان جامعه تشیع در بنانیه خود گفته است که پس از اخلال نشست، آمر حوزه ششم استخبارات و مولوی امین الله وقار، رییس اداره 495 استخبارات در مدرسه حاضر شده، ضمن اذعان به تخطی مهاجمان، وعده  شناسایی و مجازات عاملان این رویداد را داده اند.

در اخیر کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه گفته است که منتظر عملی شدن وعده‌ی مقام‌های امارت است و متناسب با اقدامات امارت اسلامی تصامیم لازم را اتخاذ می نماید.

این در حالی است که نیروهای امارت اسلامی روز جمعه وارد مدرسه علیمه رسالت شده و با بد رفتاری نشست این کمیسیون را مختل و اشتراک کنندگان را با زود از مدرسیه بیرون کرده‌بودند.

یورش در نشست علمای شیعه توهین به جامعه تشیع افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد